Nekromanti Jag ställer min styrelseplats till förfogande

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Hej hörni.

Jag tänkte hoppa av föreningens styrelse because I suck.

Den sista tiden har mitt engagemang för förening och forum varit ganska lågt. Så lågt att det för styrelsearbetet varit ungefär noll.

Då min primära uppgift är att bossa över forumen väljer jag således att ägna allt mitt bristande engagemang åt detta. Bättre att försumma en grej, än flera, typ.

Jag menar, vad är poängen med att jag sitter i styrelsen om jag ändå inte tillför ett smack?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Om jag inte förstått saken fel ska en styrelse varje årsmöte. Man kan alltså inte bara lämna över sin post till första bästa frivilliga. Man måste ha ett föreningsårsmöte för att ändra på den saken. Med andra ord sitter vi som sitter i styrelsen, med olika poster osv där vi sitter tills det att en ny styrelse tillträder.

Jag är dock ingen expert på området och detta är tämligen komplicerade saker... :gremtongue:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
solvebring said:
Om jag inte förstått saken fel ska en styrelse varje årsmöte. Man kan alltså inte bara lämna över sin post till första bästa frivilliga. Man måste ha ett föreningsårsmöte för att ändra på den saken. Med andra ord sitter vi som sitter i styrelsen, med olika poster osv där vi sitter tills det att en ny styrelse tillträder.

Jag är dock ingen expert på området och detta är tämligen komplicerade saker... :gremtongue:
Nå, man kan avsäga sig uppdraget, naturligtvis, det räcker med att man inte gör något, även om det är schysstare att inte säga till. Ansvaret inför årsmötet har man likväl fram tills dess att mötet beviljat styrelsen ansvarsfrihet.

Att säga till att man inte har tid, lust eller ork att delta i styrelsens arbete är dock bra, för det gör att de andra vet att så är fallet. Någon annan kan inte ta över styrelseposten, men för att arbeta (till skillnad från att bara rösta och delta på möten) i föreningen behöver man inte vara med i styrelsen, egentligen. Det är bara att delegera. :gremsmile:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
solvebring said:
Om jag inte förstått saken fel ska en styrelse varje årsmöte.
Det går alldeles utmärkt att hoppa av ett styrelseuppdrag.
Vad hade t.ex. hänt om någon i styrelsen dött? Hade ni tagit med en zombie på mötena?
Det är just vid såna här tillfällen man har något som heter suppleanter.

Den enda gång det blir problem är när HELA styrelsen ställer sina platser till förfogande.
 
Top