Nekromanti Jag provar min nya Microsoft Surface

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Jag köpte en Microsoft Surface häromdagen och tänkte prova att måla på den. Jag har inte tecknat på år och dag och inte målat typ någonsin, så jag blev förvånad över hur lätt det var att få till något hyfsat snyggt. Jag är ingen Per Folmer, men jag är rätt nöjd med resultatet, även om jag valde en lätt bild. Rakt framifrån, inga synliga tänder, enkelt hår, typ helt uttryckslöst ansikte. :gremsmile: Och ja, jag vet att ögonen sitter för långt ned. Men i alla fall.
 

Attachments

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Genesis said:
Jag är ingen Per Folmer..
Haha, vad är detta för fjäsk? :gremlaugh:
Jävlar vilken sjysst målning! Jag måste säga att jag är imponerad. Har du inspirerats av någon bild eller stil? Personligen tycker jag framifrån är svårt, men alla har ju sitt :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Jag gillar färgsättningen skarpt! Och om huvudet placerats längre ner hade ögonen funkat bra, får då hade det ju sett ut som att hon var lätt framåtböjd med huvudet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Per Folmer said:
Haha, vad är detta för fjäsk? :gremlaugh:
Äh, jag försökte komma på nå'n känd digital konstnär, men jag är inte inne i svängen, så ditt namn poppade upp.

Har du inspirerats av någon bild eller stil?
Nä, jag mest målade och såg vad det blev. Men stilen är väl vad man får om man googlar fram lite tutorials och ser på några speed painting-filmer. :gremsmile: Tackar för komplimangerna!
 
Top