Helt seriöst, om du får en spelgrupp att spela en hel kampanj i ditt spel så skall du vara asnöjd. Ditt första rollspel. Fråga vem som helst här om hur många som spelade deras första rollspel.
För att ta det lite extremare. Det har varit på tapeten här att skriva engångsrollspel. Dvs en kampanj till ett spel som är tänkt att vara hela rollspelet. Det finns inte mycket som beskrivs utanför det som behövs för att spela kampanjen. Det tycker jag är en mycket intressant tanke. När man blir påprackade någons hemmagjorda spela så undrar man: "Vad fan ska jag spela i detta då". Om det då är ett engångsrollspel (som gärna också förklarar reglerna efterhand som de behövs) så behöver man bara läsa första kapitlet och kan därefter sätta igång att spela. Sen blir det nog mindre att skriva också.
Din inspirationstorka skulle jag möta såhär: Börja skriv något annat. Du tjänar inget på att trassla med något om du inte har inspiration (om du inte är nästan nästan färdig). Det är stor risk (om du är lite som jag) att det bara hamnar i papperskorgen, men du har ända dragit på dig en del erfarenhet och skrivit en hel massa (kanske??). Det är aldrig fel att träna. En gång får du något färdigt.