Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Jag har kommit fram till ett centralt problem för min rollspelsrelaterade kreativitet, som är att det här med att göra saker är något som sällan upptar särskilt mycket av min fantasi. När jag läser ett rollspel kan jag bli väldigt inspirerad i fråga om stämning och känsla – men aldrig till "det här vill jag göra". När folk säger att "vad gör man?" är en viktig fråga i rollspelsskapande blir det svårt för mig, eftersom jag aldrig riktigt känner att den bränner till för mig (snarare upplever jag den som skavande och irriterande). Jag har också genomgående svårt för att skriva äventyr och scenarion, liksom att skriva den där sortens rollpersoner som har starka mål som de strävar efter att utföra. Detta utsträcker sig även till det visuella. Illustrationer som avbildar action fångar mig sällan – jag dras mer in av sådana som avbildar vardagsliv, eller bara är sirligt och vackert utförda bilder av någon som poserar.
Till saken hör kanske också att jag är en sällsynt handlingssvag människa i verkligheten, helt i avsaknad av driv och tilltro till att jag faktiskt kan uppnå något. Möjligen hänger dessa saker ihop. Gör min avsaknad av tanke på handling möjligen att det är helt hopplöst för mig att skriva rollspel?
Till saken hör kanske också att jag är en sällsynt handlingssvag människa i verkligheten, helt i avsaknad av driv och tilltro till att jag faktiskt kan uppnå något. Möjligen hänger dessa saker ihop. Gör min avsaknad av tanke på handling möjligen att det är helt hopplöst för mig att skriva rollspel?