Nekromanti [Järn] Västmark

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Snyggt! Välarbetad och mastig, känns som att den binder ihop Järn och Västmark, och det kan banne mig inte vara fel. Som vanligt gillar jag språket, t.ex. texten under Succession genom större armé låter som historieläraren man alltid velat haft!

Jag blev riktigt sugen på att köra Västmark med ungarna nu också.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Väldigt fräckt! Gillar den nya vikingatida miljön och blandning anglosaxiskt, fornnordiskt och fantasy - och hur man kan använda det både för att spela på Lyonia i Västmark och utan större problem i ett mer historiskt Mythic Europe.

Gillar ocksp språkbruket - det är en knivig balansgång mellan när man skall använda svenska och när man skall använda anglosaxiska uttryck. I vissa fall har jag lite frågetecken (vore inte mansbot bättre än weregild, och huskarl än huscarl) men jag förstår avvägningarna. Är du öppen för att ta emot tankar och kommentarar om språkbruk, eller är det för sent för det? Hursom, jag tar mig friheten att nämna två rena korrgrejer:

På sidan 6 - "Den stora delen av skatten tas in i natura" borde vara "Huvuddelen av skatten tas in natura".

Du nämner vid ett par tillfällen Esepräster - är detta medvetet eller är det något som slunkigt med från core-Järn?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Peter;n251966 said:
Du nämner vid ett par tillfällen Esepräster - är detta medvetet eller är det något som slunkigt med från core-Järn?
Det är faktiskt tvärtom: éseprästerna var inne i skisserna på Västmark 4, och följde med in i Järn. Och sen kom de tillbaka när jag byggde en Västmark-värld till Järn.

Släktträdet mellan mina produktioner är faktiskt rätt rörigt. :cool:
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Krille;n252310 said:
Släktträdet mellan mina produktioner är faktiskt rätt rörigt. :cool:
Mer, eller mindre, rörigt än det genomsnittliga kungahuset? (Habsburgarna får ett undantag)
 
Top