Iron Heart FULLA SPOILERS

God45

#PrayersForBahakan
Första halvan av Iron Heart är JÄTTEDÅLIG. De släppte serien i två halvor så tre avsnitt i taget. Och de första tre är väldigt dåliga. En person vars smak jag litar på skrev till mig och var ”Värre än Iron Fist”. Nu, jag tyckte inte det var fullt så dåligt, men det jag höll med om är att det är den minst sympatiska Marvel huvudpersonen sedan Iron Fist. Liksom, det känns som att serien tycker att hon inte är det men hon är inte en bra person.

Sista scenen på avsnitt 3 vänder det hela. Och efter det är det bara uppåt! Avsnitt 6 är JÄTTEBRA!

Det är en superskurk mot superskurk showdown som slutar med att hon SÄLJER SIN SJÄL TILL MEPHISTO!

Sacha Baron Cohen är AMAZING som Mephisto btw.

Men det här är en superskurks origin story! Riri går full Doktor Doom. Steg för steg mot fördömelse.

De gör en hel grej med att hon är Iron Heart för att hon är hårdhjärtad! De säger det inte rakt ut heller, det är riktigt snyggt.

Det märks verkligen att de har använt en regissör för episode 1-3 (Samantha Bailey) och en annan för episod 4-6 (Angela Barnes) och bara Angela Barnes fattar hur man gör en villain-origin story.

Angela Barnes lyckas inte rädda Ironheart för mig (trots att alla Mephisto-scener är amazing) pga hur mycket de schabblar bort både protagonisten och Zeke Stane i de tre första episoderna.

Hade Angela Barnes fått regissera allt så hade det nog varit en bra serie.

Det märks verkligen att de har använt en regissör för episode 1-3 (Samantha Bailey) och en annan för episod 4-6 (Angela Barnes) och bara Angela Barnes fattar hur man gör en villain-origin story.

Angela Barnes lyckas inte rädda Ironheart för mig (trots att alla Mephisto-scener är amazing) pga hur mycket de schabblar bort både protagonisten och Zeke Stane i de tre första episoderna.

Hade Angela Barnes fått regissera allt så hade det nog varit en bra serie.

Jag fattar inte varför de inte marknadsförde detta som en villain-origin story? Liksom, ja det är en twist, men hade de sålt det som vad det är hade folk varit mer positiva tror jag!

Har sett 4 avsnitt nu. Allt som har med Joe/Zeke är verkligen så dumt att det finns inte.

Har bara sett ett avsnitt så jag undviker att läsa här för att inte bli spoilad. Men jag lägger in mina reflektioner från första avsnittet som jag skrev i en annan tråd här istället:

Jag har sett första avsnitt av Iron Heart. Denna serie möttes tydligen av enormt mycket negativitet innan den ens släpptes. Jag tror att jag vet varför, nämligen att huvudpersonen är väldigt ung. Jag gissar att många efter Daredevil: Born again antog att Marvelserierna skulle gå åt ett mörkare råare håll från och med nu och då var nog inte detta vad de tänkt sig som kommande serie. Jag gillar dock historier om unga superhjältar! Spider-Man är en av mina absoluta favorithjältar till exempel. Så jag tänkte att detta nog är för mig.

Och första avsnittet var inte så tokigt. Det är ett klassiskt första avsnitt som fungerar för att sätta premissen för serien. Det hela känns lite som skrivet efter en mall och det är funktionellt snarare än briljant. Men det gör vad det ska och är inte dåligt. Vi får se vart det hela tar vägen, känns som att det antingen kan bli spännande eller en besvikelse.

En viktig grej att påpeka är att detta helt klart är en Young Adult-serie. Gillar man inte sådana är det ingen vits att ge denna en chans.

Back