Nekromanti Irc?

Status
Not open for further replies.
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Jag kollade runt lite i gamla forumtrådar och hittade många hänvisningar till någon/något IRC? Vad är detta och finns det kvar?

Edit: Jag har nu upptäckt "storheten" med denna IRC-kanal:sad:

Jag tog ett par Snagit-bilder på kvällens gemytliga konversation:

https://postimg.cc/fJyFwwtQ

https://postimg.cc/QBmk9Tw4

1) En moderator påstår att jag och en annan forumit spammar sönder forumet bara för att vi postar trådar. Det föreslås att en annan forumit ska försöka överrösta våra trådar och inlägg. Det känns ju kul att ens trådar räknas som spam.

2) Mitt inlägg om att kanske ta andra bannade gamla forumiter till nåder ska nu tolkas som någon slags kommentar om moderering när det egentligen är en appell till att få fler oliktänkande till forumet så att det inte blir någon gigantisk echochamber. Jag appellerar till Seters barmhärtighet, samma barmhärtighet som han visade mig. Det kan väl inte anses som ett dåligt inlägg?

3) Cissi berättar att hon har en bulvan som ligger på och bearbetar Seter för att banna mig antagligen. Det kändes verkligen kul att läsa. Verkligen. Kul. Jag frågade Cissi en gång om hon hade något emot mig i ett PM och hon sa nej. Så var det med den saken.

4)Jag vet inte vem hemmahamster är (kan det vara Rymdhamster som verkar avsky mig?) men personen hävdar att den nya användaren Skaraborgaren är en gammal vän till mig eller min sockpuppet, vilket är helt absurt och rent av foliehattsartat. Jag rekommenderade min nyfunne vän Skaraborgarn att regga sig på erebaltor.se för att det var ett trevligt forum utan politiksnack. Där har jag alla mina rollspelsbekanta online (de jag lirar med IRL bor dock alla i Västerås). Jag och Skaraborgarn känner inte varandra sedan innan. Jag har bara fått en vän på forumet, någon som inte snackar skit och smider ränker bakom min rygg på någon IRC-chatt. Maken till feghet har jag sällan skådat. Nu sitter jag och undrar hur många såna här snagit-bilder jag har kunnat ta under årens lopp om jag hade hittat chatten innan idag. Vilka satans falska människor ni är. Ska jag behöva uppleva sånt här skit av folk som inte ens känner mig, som inte ens skulle våga besöka mig IRL? Snacka skit bakom skärmen funkar ju alltid. Att en moderator är inblandad är ju sinnessjukt!
5) Det riktigt, riktigt sjuka i det hela förutom det redan nämnda är att jag hittade det där med IRC:n i en av Ond bråd döds gamla trådstartar. Det som han en gång upplevde upplever jag nu. Vem mer har detta skitsnack på IRC:n drabbat under årens lopp? Vem mer har blivit bannad för att någon lobbar för det i en chatt? Hur många bulvaner har bearbetat Magnus Seter under åren:

https://www.rollspel.nu/threads/63617
 

Attachments

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Hej!

Jag låser denna så att jag kan stämma av med Dante i lugn och ro.

MVH

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Jag och Dante har nu informerat moderatorerna om att de inte ska diskutera modereringar eller för den delen andra användare med andra användare eller på andra plattformar.

När det gäller "bulvanen" har Cissi förklarat att det var en skämtsam referens till att hon bett en annan användare att messa mig sin feedback, istället för att skicka den till henne. Jag har läst dina skärmdumpar och gör bedömningen att det stämmer, men att resultatet blev olyckligt.

Jag ber om ursäkt för det obehag detta har medfört dig.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Det är inte Magnus som ska be om ursäkt. Det är jag. Jag är ledsen, Grisodlarn, uppriktigt. Förlåt.

/Cissi
 
Status
Not open for further replies.
Top