Nekromanti Introducerade O:FR för tre nya medelålders herrar.

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Så, nu har jag introducerat O:FR för ytterligare tre spelare in min bekantskapskrets, grannen och två av hans spelvänner. Vi gjorde karaktärer och eftersom jag ville ge dom "en rätta känslan", och min grabb som var sjuk kommer att joina in senare, så körde vi "The Olderst Killer", i alla fall part I.

Nu till lite bra feedback från dessa spelare som är gamla rävar och som spelar allt från Hârnmaster till nya Warhammer fantasy RPG.

Det första jag fick var en positiv respons till LifeBoard, dom gillade det.

Men den kommentar som jag tror Fallen inc skall ta till sig är: Varför finns det ingen "Player's Guide to Operation: Fallen Reich"?

Som en Player's Handbook, fast ett mindre häfte med det som en spelare behöver. Skulle kunna kosta en 100-150 spänn, skulle vara en given investering. Lite bakgrunder, lite Storbritannien, lite fluff och stämning, självklart med de olika "firmorna" lite historia invävt, och framförallt vad är Operation: Fallen Reich för den oinvigde spelaren, vad sysslar dom med etc.

Så, detta är väl en god idé till en produkt som skulle kunna sälja tror jag.

Dock behövs det någon några som kan skriva långa och bra texter på klanderfri brittisk engelska, men mycket av materialet går ju att plocka ifrån den existerande regelboken.

Vad tror ni andra?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag tycker att det låter som en alldeles lysande idé!
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
God idé. Det enda som saknas vid sidan av den klanderfria engelskan är tid. Har just nu fullt upp med sista delen i Picnic in Poland och sedan är det nästa Gothcon äventyr som hägrar. Men sedan...
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Då får jag väl övertala Mr Overdoit aka Melkor att skriva ihop nått ;-)
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Beställde och fick till svar efter några dagar:

"Tyvärr kan vi inte längre få tag på detektiverna i målade set. När jag frågade eM-4 idag (vi hade fått en felleverans så jag tänkte ta med dina saker i ersättningsomgången för att korta leveranstiden) visade det sig att de har tagit slut och de vet inte om de kommer att komma tillbaka i framtiden, något de missat att meddela..."
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Blir en hög omålade istället, får väl hyra ut målandet till nån artistiskt lagt släkting, har själv inte målat på 30 år eller nått. (Har fortfarande mina Cthulhu figurer som vi kör i O:FR nuförtiden).
 
Top