Nekromanti Intressepoll: PBF med Firefly-tema

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
  • Firefly/Serenity som tema. Halvlkriminell men godhjärtad besättning i space-western mao.
  • Jag kommer att agera SL och styra spelet i någon slags "det här är äventyret"-anda. Jag kommer att spela skeppets kapten medan ni som vill delta kommer att vara besättningen. Men frukta inte, det kommer inte bli en Feuflux show, mycket utrymme kommer ges.
  • Vi kommer ha ett mycket enkelt konfliktresolutionssystem för när
  • Spelarna får ange 1 aspekt/färdighet/egenskap de är mycket bra på, 3 de är bra på och 2 de är dåliga på. Dels för att hjälpa till med gestaltning/relationer och dels som nån slags bonus/straff till ovan nämnda konfliktsystem.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Låter kul! Är absolut intresserad.

Förövrigt så kände jag detsamma när det gäller PBF på rollspel.nu så jag hade börjat knåpa på ett eget. Call of Cthulhu förstås! Nu känns det mindre brådskande och med lite tur är det färdigt då ditt scenario är över!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Schysst, ser ut att kunna bli något av det här! Hur många spelare skulle du minst vilja ha och finns det ett maxantal som du inte vill överskrida?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Ja nog ska det bli nåt! :gremsmile:

Jag har inte tänkt så mycket på min/max antal spelare, men säg minst 3 max 7 (förutom mig själv då).

Så ska jag skissa på intro-inlägg till en anmälningstråd.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag är till viss del intresserad av att vara med, ska fundera på det över Gothcon och sedan ta ett beslut om jag ska vara med eller inte.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Gör så. Det kommer garanterat inte ta fart före annandag påsks kväll oavsett, för jag har annat för mig. :gremsmile:
 

bearlord

Veteran
Joined
18 Feb 2012
Messages
15
Location
Stockholm
Jag kan nästan inget om Serenity/Firefly, men jag gillar PbF så jag tänkte ändå hoppa på.
Har läst på om filmerna och settingen litegrann på nätet nu.

Jag kommer inte vara hemma från och med lördag till onsdag nästa vecka men efter det kan jag börja posta ordentligt.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Jag vet inte heller shit jack om Firefly eller Serenity, men jag vill hemskt gärna vara med, jag också! Och min rumskamrat har Firefly hemma, så jag ska försöka utbilda mig i ämnet.
 
Top