Nekromanti Intressekoll för Okult.

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
wilper said:
Omslagen går inte alls att använda samma filer för.

Inlagan gör jag ett provtryck av en DriveThru-formaterad PDF på Lulu nu. Det såg OK ut i deras förhandsgranskning av den tryckfärdiga PDF:en. (Ett av stegen i Lulus uppladdning är ett automatiskt och obligatoriskt kovernteringssteg. Jag vet inte exakt vad det gör.) Vi får väl se hur det blir i verkligheten.
Vad skiljer omslagsfilerna åt då? Olika filtyper, färginställningar eller vad?

Följer med spänning hur det går med Lulu provtrycket, och kommande jämförelse med framtida Drivethru tryck. För det senare antar jag kommer? =)
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Föresten, jag har hittat några ställen på nätet där det hävdas att Drivethru inte kan hantera bleed. Alltså att det blir en vit kant längst ut på sidor där bilderna ska gå hela vägen. Är det något som det har varit problem med för Okult (vet inte hur spelet är layoutat)?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Bosse said:
Vad skiljer omslagsfilerna åt då? Olika filtyper, färginställningar eller vad?
Drivethru som trycker genom Lightning Source ville ha omslaget som pdf och att man använde deras mall med skärmärken och dylikt. Lulu är lite mindre exakta på den punkten får jag intrycket av utan berättar mer bara hur stort det är (?), så wilper beställde med en specifik storlek helt enkelt och fick en högupplöst jpg tillbaka.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Jepp. Lulu ber en ladda upp en bild som är så stor som omslaget skall vara.

Är man nybörjare utan erfarenhet av magiska program så tycker jag definitivt man skall köra med Lulu. Där går det att göra sitt omslag i Paint om så skulle vara, eller så kan man klicka och peka ihop ett i deras editor. Till DriveThru måste man redigera in det i en speciell PDF.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Det var inget problem i layouten som DeBracy ordnade, så jag har verkligen ingen koll alls på det.
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
wilper said:
Det var inget problem i layouten som DeBracy ordnade, så jag har verkligen ingen koll alls på det.
Deras färgtryck verkar erbjuda full bleed. Är okult tryckt i färg eller svartvitt?

Sorry för trådkapningen f.ö. =)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Bosse said:
Deras färgtryck verkar erbjuda full bleed. Är okult tryckt i färg eller svartvitt?
Ja DriveThru ska ha full bleed om man kör med färg. Okult är illustrerat med svartvita bilder så jag körde svartvitt och har inget som går långt ut i marginalerna.
 
Top