Nekromanti Intresse för en D&D-träff??

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Hej på er alla!
jag skulle bara vilja undersöka intresset för att fixa en träff för intresserade i detta forum, där man kan träffas en massa likasinnade nattsuddande tärningsrasslare =)
Tanken vore att ses ett gäng och lira som fan, helt enkelt.
Alternativt kunde man köra ett massivt cross-over äventyr över en helg..
Hör av er!
Själv håller jag till i Växjö, finnes intresset?

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Personligen tycker jag att Portal borde annordna ett årligt D&D konvent. Det kanske de t.o.m. redan gör?

Men visst skulle det vara skoj med en träff. Om König, Dilandau och de andra stollarna dyker upp så är inte the Battle Duke of the 7th and 9th Kobold Regiments den som ballar ur ;)
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Eftersom jag är en drunken master, så kan jag dyka upp närsomhelst, hursomhelst, när och där ni minst anar =>

"When the DM laughs it is already to late"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Givet

ge mig lite datum så ska det nog inte vara några problem...
kanske tom drar med mig ett gäng tappra själar...

/Dr_MOrbid

Linuxpower to the masses! You deserve nothing less than Linux !
 

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Re: Givet

Tjena igen!
I så fall skulle jag behöva veta på ett ungefär hur många det skulle kunna tänkas röra sig om..
Själv bor jag i en lya på 21.5 kvadrat =) så det blir till att hyra ett plejs i så fall.
Vi gör såhär: de som är intresserade lägger ett mail till tune_dude@hotmail.com, så jag får grepp om hur mkt folk det skulle kunna bli.. Så kollar jag med annat därefter.

För övrigt kan jag bara meddela att en annan sitter inne och jobbar i denna högsommarvärme.. *sucka* ngn som vill byta med mig?? =)

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Givet

Man kanske skulle kunna fixa något i samband med Sydcon, som en motvikt till det ohemula friformandet där?

Och jag kan säga att det finns värre saker än att sitta inne i den här värmen och jobba... som att spika ihop golv till ABFs/Unga Örnars cirkusskola ute vid Ryttartorpet i den här värmen.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Re: Givet

Hehe, ok du vinner! Hamra på! =)

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Nu verkar det, glädjande nog som om det börjar röra på sig!
Optimistiskt väntar jag mig att det skall ramla in intresserade i min mail ang ev rollspelsmöte här i Växjö.
Att få fram en lokal är nog inte någon omöjlighet, bara jag vet hur många vi skulle bli, samt lite mera om upplägg och så.
Ev skulle det behövas 3-4 DM, och jag undrar därför vilka som känner sig manade.
Dessutom vore det bra med förslag på äventyr och annat.

Gnugga geniknölarna, och spräng sedan min inbox, eller kladda ner ngt i forumet.


"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Föreslår att vardera DM står för varsin kampanjvärld. I.e, ett FR scenario, ett Ravenloft, ett Planescape och kanske ett Al Qadim eller liknande. Det skulle ge väldigt stor variation och mycket intressant rollspel.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
För DM:s, äventyrsuppslag, skit kort!

Bra idé, vad sägs om att starta i planescape, sedan tar sig grupperna till varsin värld. Alla grupper söker ett objekt som finns i just den världen, sedan skall man träffas igen med föremålen och möta slutsnubben ala nintendo style.

"When the DM laughs it is already to late"
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Re: För DM:s, äventyrsuppslag, skit kort!

Tja, det luktar konventsscenario lång väg så det skulle nog funka skitbra :)
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: För DM:s, äventyrsuppslag, skit kort!

Ja jag tyckte det. Åhh i varje värld finns en bit av ett heligt objekt när det sedan sätts ihop så kan ondskan förskjutas för evigt..... och de goda segrar hurra, hurra, hurra, hurra.....jag måste vara uttråkad idag.

"When the DM laughs it is already to late"
 

Dahl

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
90
Location
Växjö
Re: För DM:s, äventyrsuppslag, skit kort!

Tjena!
Låter kanon må jag säga!
Det som gör det hela extra intressant är att man inte känner varann som spelare/DM:s innan, och om man är hyfsat "hemlig" med sin karaktär och inte berättar för mkt för andra , så får man nog schysst stämning!
Dessvärre har jag bara tillgång till grundböckerna och inte till några världar.
Vilka världar har folk tillgång till här?


"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Re: För DM:s, äventyrsuppslag, skit kort!

Själv har jag FR, men min gode vän Gabri L, har nog det mesta som kom ut till AD&D, så jag kan kolla med honom ikväll då vi spelar!

"When the DM laughs it is already to late"
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Håller med. Några äventyr i olika spelvärdar som är helt fristående. Varför krångla till det?
Själv är jag väldigt nyfiken på att spela äventyr i just planescape. Har dock inget emot någon spelvärd. Tror helt säkert att ett äventyr i Ravenloft, Greyhawk eller Dark Sun kan vara fullt så underhållande med en DM som är insatt i världen.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: För DM:s, äventyrsuppslag, skit kort!

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Vilka världar har folk tillgång till här?<p><hr></blockquote><p>Forgotten Realms, Greyhawk, Dark Sun, Al-Qadim, Mystara, Planescape, Spelljammer, Jakandor och säkert nån till som jag inte kan komma ihåg för tillfället.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top