Nekromanti Intressant utveckling i Turkiet

Status
Not open for further replies.

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Kikar på SVTs sändning. Jäklar vad trevligt med någon som säger sanningar och kan sin sak. Den där Turkietexperten Kaveleri eller vad han hette dominerade. Man är inte van vid kompetens i SVT. :D Programledaren var förstås en typisk svensk journalist och tjatade om att det där är hans åsikter. jadaja.

Vi får hoppas att kuppen lyckas och går smidigt nu.

Men man undrar hur de lyckades. Det är ju inget litet projekt. Skulle samma sak kunna hända i Sverige tro? Vi är ju också rätt splittrade.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Ibland vet jag inte om du trollar eller inte.
Du tror alltså att en politisk grupp inom militären skulle kuppa mot Sverige för vadå? För att 39% röstade rödgrönt? Situationen i Turkiet är så extremt olik den i Sverige att det blir banalt att jämföra dem. Lite som på nivån att tro att Sverige skulle falla i småbitar när Sovjet-unionen kollapsade eller tro att arresteringen av bankdirektörer på Island skulle leda till lynchingar av bankdirektörer på Sergels Torg.

Har nog aldrig läst något så bissart och okunnigt någonsin på denna sida och då har jag ändå läst på detta forum att folk tyckte Jupiter Ascending var en bra film eller att Eon III hade rimliga regler för blödning.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Mundo;n188927 said:
Ibland vet jag inte om du trollar eller inte.
Du tror alltså att en politisk grupp inom militären skulle kuppa mot Sverige för vadå? För att 48% röstade rödgrönt? Situationen i Turkiet är så extremt olik den i Sverige att det blir banalt att jämföra dem. Lite som på nivån att tro att Sverige skulle falla i småbitar när Sovjet-unionen kollapsade eller tro att arresteringen av bankdirektörer på Island skulle leda till lynchingar av bankdirektörer på Sergels Torg.

Har nog aldrig läst något så bissart och okunnigt någonsin på denna sida och då har jag ändå läst på detta forum att folk tyckte Jupiter Ascending var en bra film eller att Eon III hade rimliga regler för blödning.

Men lugn. Jag ställde en fråga. Chilla. :/
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
*Spoilervarning*

Verkar som det är över. Erdogan vann. Nu kan vi börja spekulera om allt var en listig plan för att stärka sin makt, som det ryktas på twitter.

Det som var skumt var hur de kuppar när Snubben är ute ur landet, eller på semester på okänd ort typ. Sen ringer Erdogan in till en tv-kanal och pratar via någons mobil live och uppmanar folk att gå ut på gatorna och trotsa kuppmakarnas utegångsförbud. Folk gör det och militären kan inte göra något åt det utan blir omringade av civila. weird.

Kanske tänkte kuppmakarna att övriga militärer skulle hänga på eller nåt. Men så blev det inte. Nåväl var spännande att följa och man hoppades ju att det skulle sluta bättre. Hoppas det tar slut snabbt nu bara.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Mundo;n188927 said:
Ibland vet jag inte om du trollar eller inte.
Du tror alltså att en politisk grupp inom militären skulle kuppa mot Sverige för vadå? För att 39% röstade rödgrönt? Situationen i Turkiet är så extremt olik den i Sverige att det blir banalt att jämföra dem. Lite som på nivån att tro att Sverige skulle falla i småbitar när Sovjet-unionen kollapsade eller tro att arresteringen av bankdirektörer på Island skulle leda till lynchingar av bankdirektörer på Sergels Torg.

Har nog aldrig läst något så bissart och okunnigt någonsin på denna sida och då har jag ändå läst på detta forum att folk tyckte Jupiter Ascending var en bra film eller att Eon III hade rimliga regler för blödning.

ÄR faktiskt lite fascinerande att du flippade så på en enda fråga. Snacka om att läsa mellan raderna eller nåt.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

Nej, ni kan tydligen inte diskutera det här ämnet heller. Kuppen är inte ens över, och vi ser redan repliker som:


Ond bråd död;n188931 said:
ÄR faktiskt lite fascinerande att du flippade så på en enda fråga. Snacka om att läsa mellan raderna eller nåt.
och:

obak;n188932 said:
Herregud mnniska, är du på riktigt?
Så jag låser tråden.

Godmorgon.
 
Status
Not open for further replies.
Top