Nekromanti Information om "atrox caelum"

neomind

Veteran
Joined
27 Aug 2001
Messages
42
Location
Umeå
Eftersom de finns de som laddat hem "atrox caelum" vill jag passa på att påpeka att spelet för tillfället uppdateras ganska ofta. Idag har bl.a. flera regeldetaljer förändrats, så jag rekommenderar att folk håller sig uppdaterade (förstasidan har datum) om de ämnar använda spelet.
Om det sedan finns någon som vill skriva ut spelet så har jag ps-filer till den som vill ha (maila mig). Dessa har högre upplösning än pdf-filerna jag lägger ut.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
..jag kollade in din hemsida för ditt spel (tror jag, kan ha varit någon annans sida!)

- där stod det att man skulle använda massa latex-editorer å sånnt som 92% av befolkningen inte har om man ville hjälpa er och skriva åt er.. är inte det lite taskigt av er? borde ni inte göra allt i pure ascii eller nått??

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

neomind

Veteran
Joined
27 Aug 2001
Messages
42
Location
Umeå
Ojoj, har jag ställt till det nu igen?

Det är inte alls tanken att de som vill skriva måste göra det i Lyx (som förvisso finns till linux/unix, windows, OS/2 och MacOS). Det är helt ok att skriva i ASCII-textfiler (skrivet med t.ex. Wordpad). För den slutliga publiceringen används dock Lyx.

Tanken är bara att inget av de verktyg som används ska kosta något, vilket gör att alla KAN skaffa dessa. Det finns givetvis andra gratisalternativ som skulle gå bra att använda. Fördelen med Lyx är att man kan använda något som liknar html-stylesheets för att formge sina dokument. I slutändan innebär det att allt material får samma format, ett format som kan förändras om man önskar.
Jag ska formulera om den texten genast (tack för att du påpekade detta), så att inga missförstånd uppstår. Skall dessutom lägga ut en ASCII-version av huvuddokumentet (då pdf är svårt att kopiera från).
/NeoMind
 
Top