Nekromanti Independent-rollspel?

Arfert

Facit
Slog mig just att Saga inte längre är ett independent-spel, utan en kommersiell produkt som Gondica, Western eller Skymningshem. Alltså ligger det här forumet fel.

Dimfrost

Special Circumstances
Ja, men att posta ett inlägg om det på ditt forum är inget vidare bra sätt att få forumet flyttat på. Kontakta Yyy eller posta på rollspel.nu-forumet istället.

/Dimfrost

EchonCique

Hero
Det gick lite snabbare när du Pm'ade mig. Kan inte påstå jag läser något av indiespelens forum :gremtongue:.

ToreSnuff

Veteran
Håller med dig till fullo. Det är nästan pinsamt dålig ordning på forumen i dessa dagar. Vem minns inte blundern om Conigor. Tre veckor tog det innan felet var tillrättalagt.

Vänligen Tore

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Å andra sidan är detfullt förståeligt att de som driver forumen inte kan ha ständigt koll på allt som sker på det. Trots allt, de gör det på sin fritid, inte på sin arbetstid. Därför gör man alltid bäst att rapportera in det direkt till moderatorerna...

Robert Jonsson

Det är rätt intressant...

...att se hur enormt mycket postandet har ökat här sedan det flyttades upp och spelet gick ut i tryck. Massor med nytt folk här - till skillnad från oss som var här i början :gremtongue:

Arfert

Facit
Re: Det är rätt intressant...

ja, fast det är ju inte så konstigt.. ett spel som finns "på riktigt" kanske är mer intressant än när det bara fanns som PDF..

Robert Jonsson

Det är naturligt att det är så, även fast det inte borde vara så. Blev Saga bättre bara för att det kom i tryck till exempel? Är publicerade rollspel bättre? Nej, är ju givetvis svaret. Men likväl är det på dme intresset ligger. Det visar bara på hur nätspel har svårt att hävda sig mot andra, tryckta, rollspel. Synd och tråkigt, men iofs. inte särskilt oväntat.

Arfert

Facit

tycker också det är synd.. men det verkar som "en hårdpärm" plötsligt gör att folk tar en på allvar på ett helt annat sätt... innan uppfattas man mest som en glad amatör...

sen undrar jag: hur ofta SPELAR folk spel de laddat ner? Vet att det finns ett antal spelgrupper och föreningar som hållt på med SAGA i flera år, men har ingen uppfattning om hur vanligt det är.

Robert Jonsson

Jo, det ärväl så. Med hårdprämen alltså. Det ger en automatisk seriositetsstämpel - som även kanske fanns förut. Men det visar ju på att ytan är viktig och inte bara innehållet så att säga.

För mitt eget rollspel, In the Dark, vet jag att det rört sig om ett tjugotal spelgrupper som jag haft kontakt med genom åren som prövat på det. I övrig uppfattning har jag ingen koll på det.