Nekromanti Incident i Conspiracy X...

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Jaha. Conspiracy X ja, det är ett mycket, mycket roligt spel. Om man är spelare... låt mig berätta om två (2) incidenter/äventyr i denna mystiska värld...

1. Vår grupp får ett meddelande av våra "befäl", det är nåt spindelmonster som har dödat ett par familjer i en by några mil därifrån. Vi drar dit i vår attackhelikopter, en av oss tar vårt attackplan... (hmm...)

Nåväl, vi kommer dit, och i korthet så sticker vi därifrån också, efter att ha stormat grannarnas hus, och dragit iväg ett par raketer i de "infekterade" husen...

Slutsats: Diskret och bra utfört...

2. Min rp ligger gömd under vår van, och han blir upptäckt... de skjuter mot honom... missar, han skjuter tillbaka, träffar... de bestämmer sig för att spränga vår van... min rp tänker nåt liknande: "attans, jag visste att vi skulle ha tagit ur de där blocken c4 ur bilen..." sedan springer han...

Slutsats: ha aldrig c4 i en van...

Nå, det här inlägget är kanske inte så "nyttigt", men det visar vad som kan hända om man inte är "normal" i rollspelet... låt mig säga att min rp är en före detta FBI-agent, som inte använder mer våld än nödvändigt...

Robban-har tråkigt...
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Det där med c4 har jag också fått lära mig att det är dåligt att ha i bilen, fast i Mutant. Efter bilen hade sprängts var det mest kebab kvar av min RP
 
G

Guest

Guest
Vad jag har fått för mig så är C4 så gott som ofarligt, typ ätbart om man inte har tändhattarna in tryckta i degen eller elda upp kabbarna(c4 alltså). Så man kan säga tändhatt ur c4 ofarligt tändhatt i håll dig borta från c4
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Problemet var att vi hade tänkt använda de ganska snart så vi hade preppat dom i förväg.
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
och våra brann upp... eftersom bilen exploderade först... sedan så reagerade dom...

Robban-väntar på att mattelektionen ska börja...
 

Jogge

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
23
Location
Luleå
Re: Sprängämnen

Om jag inte har helt fel så är C4 mycket farligt även om man inte har tändhattarna nertryckta i degen.
Tändhattens uppgift är väl att skapa en "för"explosion som gör att C4:an exploderar? Så när bilen exploderar så bryr sig nog inte C4:an om tändhattarna är i degen eller om de ligger i postlådan utanför.

/Jogge - Har aldrig sprängt nått... viktigt
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Sprängämnen

"Om jag inte har helt fel så är C4 mycket farligt även om man inte har tändhattarna nertryckta i degen.
Tändhattens uppgift är väl att skapa en "för"explosion som gör att C4:an exploderar? Så när bilen exploderar så bryr sig nog inte C4:an om tändhattarna är i degen eller om de ligger i postlådan utanför.


Sekundära explosioner är farliga, men det krävs fortfarande en förexplosion för att detonera själva sprängdegen. Om man använder en tändhatt, en pentylstubin, en handgranat eller en bil som detonator spelar i sammanhanget mindre bandy, men om du inte har detonatorn i princip i direktkontakt med sprängmedlet så är C4 tämligen säkert.


- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Jogge

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
23
Location
Luleå
Re: Sprängämnen

Det var just det jag menade...
En klump C4 är relativt ofarlig så länge ingen får för sig att skapa en mindre explosion i dess absoluta närhet.

Kan man bränna C4? Som man bränner lerfigurer i en ugn typ

Jogge - Farlig konst
 

Avenger

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
13
Re: Sprängämnen

....privat meningslöshet, men jag har inget att göra förtillfälligt..
composit-4,deg, detoneras med högt(explosivt)tryck (chock) eller elektrisitet, annars är det tämligen ofarligt. Man kan tilloch med skjuta kulor idet, dock något jag aldrig skulle testat... I vietnam använde man det för att värma mat då det brinner fruktansvärt länge. Man tog en modelllere klump. Knega den lite och satte fast den på konservburken vara av man tände på , det blev piss(mycket)varmt så man fick passa sig innan man satte bajonetten i burken så att man inte brände sig.
När det saknades knallhattar för att detonera laddningar så kunde man trycka i en vanlig i svergie kallad "Kinapuff" kopplad till en lite längre stubin. C4 har en ugefärlig luftexpasion på 8km i sekunden, vilket innebär en jävligt lång stubin..
Om det inte var något annat explosivt i trucken är chansen ytterst liten att c4 skulle andtändas även om bensintanken exploderat, ty det riktade trycket skulle troligtvis vara för litet mot degen och mer runtom. Det skulle utantvekan dock bli ett fruktansvärt majbål.
but..va vet jag, det är inte jag som är SL
 
Top