Nekromanti Imperium Diabolus

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Jaha... Jag har jobbat lite med historian på kontinenten... ta er en titt och säg vad ni tycker, är ni snälla... bifogar även en karta...
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,743
Location
Göteborg
Ang. kristendomen

Hur funkar det här med kristendomen egentligen? Det kan ju inte gärna vara samma religion som vi kallar kristendomen, om det nu inte finns ett Palestina och Jerusalem och så vidare, även i denna värld. Är det så att Jesus föddes, levde och dog i ett annat land? Har detta land i så fall några väsentliga skillnader gentemot Palestina? Och hur är det med judendomen? Kristendomen kan väl inte gärna existera utan den? Eller blev alla judar kristna när de insåg att Jesus var Guds son och så vidare?
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Re: Ang. kristendomen

Det är inte samma kristendom som vi har, men ungefär... jag använder nog namnet lite felaktigt, men det är för att visa likheterna... jag håller på och skriver om religioner just nu... (det finns två som tas upp)... Mer kommer...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: Ang. kristendomen

Vore det inte roligt att dra en Västmark? Din fantasyvärld är helt enkelt en del av vår egen jord, bara en del som vi aldrig hört talas om, och kristendomen kommer från ett verkligt Europa. Bara det att Europa är så avlägset att inget annat hunnit komma ännu, eller så finns det magiska strömmar som hindrar några andra än kyrkans män från att ta sig dit, eller vad som helst.
 
Top