Nekromanti I'm probably your least favourite Swedish export...

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
381
Location
Birmingham, UK
(jag är skitdålig på introduktionsposts men jag gör väl ett tappert försök iaf.)



Hej alla jag heter Jens (surprise!) är 22 år gammal och kommer från ett liten sketen plats vid namn Östersund. Har dock bosatt mig utanför Sveriges gränser sedan fyra år tillbaka, först i Europas huvudstad Bryssel, men har rotat mig i Birmingham sedan 2011 då jag studerar här. Är för tillfället inne på min sista termin för mitt BSc i Criminal Investigation (nej det är inte som CSI och det låter ungefär sju gånger coolare än vad det faktiskt är, ja jag har räknat) vilket med andra ord betyder att jag håller på att drunkna i kurslitteratur och allmän ångest då jag inte har ett jobb redo eller vet om jag kommit in till något MA/MSc till hösten.

När jag inte kräks över min dissertation och andra uppsatser etc. så spenderar jag gärna tid med vänner (gärna i en pub/bar då jag har förkärlek till Cocktails, Cider och de flesta 'spirits'), dansträningar eller till att vlogga. När jag fortfarande var bosatt i Sverige så fanns även 'spendera en helg i en källare och spela rollspel' bland mina favoritsysslor men tyvärr har det liksom inte blivit något sådant sedan 2010. Jag har personligen bara spelat Eon förut och jag tyckte att det var sjukt roligt/trevligt, om än lite svårlärt och jag har verkligen börjat bli sugen på att ta några stapplande steg tillbaka till rollspelandet, kanske via ett annat spel men är speciellt sugen på Eon pga nostalgi etc.

Har förhoppningen att jag kanske kommer kunna hitta några nissar/nissor här som skulle vara intresserade av att dra ihop en 'virtuell' rollspelsgrupp via Skype/Google Hangout som kan köra igång i Sommar eller iaf. till Hösten (tyvärr har jag själv ingen spelledarerfarenhet så det gör det ju lite extra svårt). Insåg liksom häromdagen att denna fantastiska uppfinning vid namn 'internet' finns och faktiskt kan användas till annat än sociala medier och *suck* webbresurser till uppsatser, så efter att ha googlat runt lite så hittade jag det här forumet och det känns ju som ett ganska bra ställa att börja på när man vill försöka hitta liksainnade människor ;)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Är det här en "skitdålig" introduktionspost och du min "least favourite swedish export" så äter jag upp min hatt (vilket jag inte tänker göra, alltså). Jag blev glad av din presentation, så en stor "like" från mig. :)

Välkommen och lycka till med grupphittandet!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Välkommen hit! :D Eon 4 är på gång och kommer förhoppningsvis släppas inom en inte alltför avlägsen framtid. Det kan man som eon-spelare se fram emot. Lite då och då söker folk spelare till enkvällsspel i Evenemang och kontakt här på forumet. Det är bra att hålla koll där.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Hej Jens, Roligt att höra ifrån en annan utlandssvensk. Även jag har bott i Bryssel (i omgångar) och bor just nu Storbritannien, dock lite längre norrut - nämligen Edinburgh. Jag har en spelgrupp häruppe - har du funderat på att leta rollspelare lokalt? Brittiska rollspelsnördar är åtminstone lika trevliga som svenska dito, i min erfarenhet.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
381
Location
Birmingham, UK
@Ackerfors: Haha, man tackar. Det hela "least favourite Swedish export" saken kommer fran mitt vloggande men det är ju skönt att höra att introduktionen gick hem i alla fall :)

@Björn: Tackar, jo jag har sett lite om det och det har bara gjort mig ännu mer sugen på rollspelandet så ser verkligen fram emot att se hur spelet kommer förändras i den här upplagan (för det verkar som att det kommer bli mycket nytt!).

@Peter: Jag har kollat runt lite och det finns grupper, men det är bara Dungeons and Dragons som det verkar som jag för tillfället inte känner mig jättepepp på. Håller dock fortsatt koll på gruppen för att se om de har någon slags nybörjarvänlig träff/grupp som jag kan haka på när de startar upp nya 'bord'. Vi får se hur det blir men skulle iaf vara superkul att starta upp någon slags online grupp för Eon-spel :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,260
Location
Örebro
Awesome introduktion. Välkommen till forumet. Jag hoppas att du finner vad du söker efter! :)
 
Top