Nekromanti Illusage

ZYX

Veteran
Joined
18 Feb 2001
Messages
5
Jag har gjort ett rollspel som jag kallar för Illusage och jag skulle verkligen vilja ha test spelare. Det är inte helt komplett men har ett mycket enkelt regelsystem och en fin värld. Det är ett Framtids fantasy med en värld som är under det onda imperiets grepp. Det finns bara ett fåtal städer kvar som lyckas hålla temporärt stånd imot imperiets gigantiska arme. Dessa städer är också självstyrda. Det finns också en god historia och en massa legender som kan läsas för att få bättre grepp om världen. Jag har också gjort ett eget äventyr på 6 små delar som kan vara litet svåra att förstå men är dock spelbara. Rollspelet är på engelska med vissa stavfel.
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Jag kan nog tänka mig att pröva. Du kan ju skicka det, så kan jag läsa igenom det, och ge omedelbara synpunkter, och om jag tror att det är spelbart så, ja, spelar jag det. Jag har en liten förening på typ 15 medlemmar att plocka från, så en spelargrupp är nog inte svårt för mig att fixa...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

ZYX

Veteran
Joined
18 Feb 2001
Messages
5
Det kommer ta ett par dagar, jag har det nämligen utspritt på ett par datorer (jag har skrivit på det när jag haft lust). Jag kan nog ha fixat det tills imorgon.
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Det är soft. Jag har ingen brådska. Jag lär ju inte direkt bojkotta rollspel mañana eller så. Det lär ligga kvar i min hobbyavdelning ett antal år...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

Flyby

Veteran
Joined
21 Jan 2001
Messages
33
Location
Luleå
Jag är också intresserad av att speltesta ifall jag tycker att det verkar bra. Jag har en färdig spelgrupp, som jag vet ställer upp. Vi brukar pröva nya system på helgerna, så vi kan väl avsätta lite tid även för ditt system. Skicka gärna till mig på: less@linuxmail.org
Jag vill dock inte lova mer än att jag kommer läsa det och ge omedelbara synpunkter.

// Flyby
 
Top