Nekromanti Ignorerade personer syns fortfarande i senaste inlägg

Status
Not open for further replies.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Hejsan,

När man lägger till någon på ignoreringslistan verkar de fortfarande dyka upp under senaste inlägg. Är det något som går att fixa så man slipper se dem över huvudtaget?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,138
Inget nytt problem iaf, fanns på gamla versionen av forumet oxå. Ibland slipper inläggen igenom oxå - fast ofta försvinner de igen på en omladdning av sidan.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Visste inte ens att den funktionen fanns. Neat!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
När jag kör den variant av senaste inlägg man ser om man klickar på "Forum" så slipper jag förvisso se senaste inlägg av personen jag ignorerar, däremot ser jag fortfarande trådstarter av personen i fråga.

En kul grej är däremot att jag kan se trådar som i den vanliga forumvyn annars är "för gamla" för att visas som senaste inlägg även om någon just postat i dem.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Vad har jag gjort dig, Rymdhamster? Det här måste vi ju kunna reda ut istället för att hålla på med ignores och annat? Det har inte varit min mening att såra dig på något sätt om jag nu har gjort det.

Du är förresten en person som har tusentals inlägg, det är mycket möjligt att jag ser ett av dessa, tycker det är intressant och vill diskutera med dig. Om du då ignorerar mig blir det ju konstigt. Vi båda gillar ju rollspel. Vi kanske har många fler fina gemensamma intressen, t ex rullar med Arnold Schwarzenegger, skräckfilm, Indesign, Photoshop, västernfilmer och calzone? Jag sträcker ut min fredspipa här.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Grisodlar'n;n320661 said:
Vad har jag gjort dig, Rymdhamster? Det här måste vi ju kunna reda ut istället för att hålla på med ignores och annat? Det har inte varit min mening att såra dig på något sätt om jag nu har gjort det.

Du är förresten en person som har tusentals inlägg, det är mycket möjligt att jag ser ett av dessa, tycker det är intressant och vill diskutera med dig. Om du då ignorerar mig blir det ju konstigt. Vi båda gillar ju rollspel. Vi kanske har många fler fina gemensamma intressen, t ex rullar med Arnold Schwarzenegger, skräckfilm, Indesign, Photoshop, västernfilmer och calzone? Jag sträcker ut min fredspipa här.
Ta det där i PM är ni snälla.

MVH

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Grisodlar'n;n320669 said:
Kan jag skicka PM till Rymdhamster om han har ignorerat mig?
Hmmm, det slog mig inte att det kanske är så. Givet hur dåligt funktionen för ignorerade användare verkar funka så kanske det går.

Alltnog, jag tror inte att en offentlig diskussion om varför Rymdhamster ignorerar dig på forumet skulle vara positiv för klimatet. Kanske för er personligen, men jag ser framför mig att det finns risk att annat och andra dras in i det hela.

Let it lie, är min uppmaning.

/Magnus
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Magnus Seter;n320677 said:
Givet hur dåligt funktionen för ignorerade användare verkar funka så kanske det går.
På den punkten verkar allt i alla fall funka som det ska. Jag har i vart fall inte fått några PM idag.

Att citatfunktionen inte tar hänsyn till inställningarna antar jag inte går att göra något åt? Jag hade något svagt minne av citat från personer man ignorerade blankades på något vänster en gång i tiden, men det kanske var något annat forum?
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Kan inte den älskvärde Rymdhamster ta den här satans klagomuren här i ett personligt PM med dig Seter eller annan moderator, så att jag slipper se hur en annan forumit desperat försöker göra allt för att sudda bort min existens i forumet? Det är väl en sak om jag blir ignorerad, men måste det tjatas så ända in i helvete om det, så att jag kan läsa allt och se att andra gillar hans inlägg också. Tror ni att det känns roligt för mig? Är det kul med lite hat? Är det stämningen ni vill ha på forumet?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Grisodlar'n;n320763 said:
Bra. Jag vill inte känna mig som någon paria på ett forum för rollspel.
Jag påminner dig om att moderatormeddelanden i trådar enligt reglerna inte ska besvaras.

/M
 
Status
Not open for further replies.
Top