Nekromanti Idé - Sith och Star Wars

Ghoulz

Swordsman
Jag ahr just fått en idé som jag tycker känns hyfsat fräsch och intressant: spelarna tar rollen som sithakolyter strax efter rymdimperiets fall. Kampanjen går ut på deras jakt på ökad makt, nya färdigheter och insikter i den nya republikens skugga. De måste hela tiden hålla sig undan från lagen och goda jedis. Tänkte blanda in lite mer skräck och obehag och göra världen lite mer skitig än i filmerna men fortfarande ha det episka perspektivet dock förskjutet mot den mörka sidan. Jag tänkte be om lite tips om både star wars-rollspelet och världen då jag är en amatör på området.Nån som vet bra källmaterial, på nätet eller någon annanstans? Tips är välkomna!

Krille

Lord
"Nån som vet bra källmaterial, på nätet eller någon annanstans?"

The Dark Side Sourcebook, till nya utgåvan från Wizards of the Coast. Den tar upp just exakt det du frågar efter och är riktigt användbar även till gamla utgåvan.

Ghoulz

Swordsman
Tack för tipset! Recensionen på rpg.net var milt sagt entusiastisk, men en kommentar till den fick mig att tveka. Är den här produkten verkligen intressant? Jag är egentligen inte speciellt intresserad av regelbiten utan vill mest ha bakgrund i form av platser, personer och ceremonier etc. Det kanske man bygger bäst själv, men lite av det borde väl gå att finna någonstans? Kommentaren påtalade att beskrivningen av den mörka sidans filosofi var aningen banal, och eftersom jag tänkte bygga rätt mycket på filosofiska och mystiska aspekter känns det som att den här boken kan leda åt fel håll. Någon som äger boken och vill kommentera den?

Krille

Lord
"Kommentaren påtalade att beskrivningen av den mörka sidans filosofi var aningen banal, och eftersom jag tänkte bygga rätt mycket på filosofiska och mystiska aspekter känns det som att den här boken kan leda åt fel håll. Någon som äger boken och vill kommentera den?"