KÖPES Hyra spelledare till dnd 5e

DR.Bergenbour

Veteran
Joined
2 Jun 2022
Messages
3
Hej.
Vi är tre småbarnsföräldrar i 35årsåldern på olika orter i Sverige som tidigare lirat Dnd 5e tillsammans.
Tidigare har jag haft spelledarrollen, men tiden/orken för att banka ihop ett äventyr värt att spela finns inte.
Dock är vi väldigt sugna på att lira Dnd 5e via FoundryVTT eller Roll20.

Finns det en marknad för inhyrda spelledare?

Med vänlig hälsning
DR.B
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Hm, kanske men inte som det verkar vara i USA. Mitt tips,om ni inte får napp här, är att leta SL på något Facebook-forum (som Rollspel Stockholm eller kanske Dungeons and Dragons Sweden).
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Hej.
Vi är tre småbarnsföräldrar i 35årsåldern på olika orter i Sverige som tidigare lirat Dnd 5e tillsammans.
Tidigare har jag haft spelledarrollen, men tiden/orken för att banka ihop ett äventyr värt att spela finns inte.
Dock är vi väldigt sugna på att lira Dnd 5e via FoundryVTT eller Roll20.

Finns det en marknad för inhyrda spelledare?

Med vänlig hälsning
DR.B
Får jag fråga varför ni vill hyra en spelledare ?

På roll20 annonseras det hela tiden om olika äventyr och flera av dessa är gratis att delta i.


Dnd5:e är troligtvis det populäraste spelet som spelas på roll20 så det är inte direkt svårt att hitta ett äventyr att delta i som inte kostar en krona.


Följ länken så hittar du massor av äventyr att delta i , det är bara att välja och vraka bland det som matchar det ni är ute efter , det anges även i annonserna om SL förväntar sig betalning eller ej , hur många platser som är lediga i gruppen , vad för typ av äventyr det är osv .
 

DR.Bergenbour

Veteran
Joined
2 Jun 2022
Messages
3
Får jag fråga varför ni vill hyra en spelledare ?

På roll20 annonseras det hela tiden om olika äventyr och flera av dessa är gratis att delta i.


Dnd5:e är troligtvis det populäraste spelet som spelas på roll20 så det är inte direkt svårt att hitta ett äventyr att delta i som inte kostar en krona.


Följ länken så hittar du massor av äventyr att delta i , det är bara att välja och vraka bland det som matchar det ni är ute efter , det anges även i annonserna om SL förväntar sig betalning eller ej , hur många platser som är lediga i gruppen , vad för typ av äventyr det är osv .
Tack för tipset!
De var den idén vi kom på när vi blev spelsugna men ingen ville axla ansvaret att spelleda.
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Hej.
Vi är tre småbarnsföräldrar i 35årsåldern på olika orter i Sverige som tidigare lirat Dnd 5e tillsammans.
Tidigare har jag haft spelledarrollen, men tiden/orken för att banka ihop ett äventyr värt att spela finns inte.
Dock är vi väldigt sugna på att lira Dnd 5e via FoundryVTT eller Roll20.

Finns det en marknad för inhyrda spelledare?

Med vänlig hälsning
DR.B
Hej. Betala lär ni inte ska behöva göra. Det är förvisso svårare med SL än spelare men det finns alltid folk. Absolut till DnD 5e som nån sa så är det i särklass det största spelet. Det finns bl.a en sida på Facebook som heter: rollspel looking for group. Vet inte varför dom blandat Swe å Eng men den har jag använt ett gäng gånger å det funkar skitbra. Bara att skriva det ni skrev nu typ. Skriv gärna om det är nå dagar ni inte kan eller tvärtom så slipper ni svar i onödan. Sen finns det en liknande för bl.a Uppsala och andra städer. En del vill ju spela face2face men dom som kan tänka sig nätet bryr sig ju inte om att ni inte bor i en stan. Lycka till
 
Top