Nekromanti Hypokondrika

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag funderar på att göra ett sjukhusrollspel med ovannämnda namn.

Det ska vara med yrken som ambulansförare, kirurg, sjuksyster eller barnmorska. Sen ska de rädda livet på människor.

Spelet kommer innehålla mycket humor och sådant...

Vad tycker NI?

MVH
Martin Ohlsson
<A HREF="http:// www.martin4um.cjb.net " target="_new">http:// www.martin4um.cjb.net </A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
tjaa !

Ja, varför inte !!
Kan man göra ett spel som paranoia så kan man väll gott göra ett sådant spel åxå ! Så det är väll bara att köra på tycker jag.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
Re: tjaa !

Låter lite flummigt men ändå lite coolt.
Men kanske lite action också tex: En galen pasiet med en plstol...
Annars skulle det nog bli lite långtråkigt.(Glöm inte alla roliga piller).

May the force be with me!!!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Höhö !!

O Ja !! Det vore ju en klar coolt upplägg !! Tänk villka mysko äventyr man kan fixa till !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Höhö !!

O Ja !! Det vore ju en klar coolt upplägg !! Tänk villka mysko äventyr man kan fixa till !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Hum, undrar om "Only When I Laugh" finns på video...? (Nej, jag minns inte vad serien hette på svenska, men det kom en svensk blåkopia med Björn Gustafsson som främsta behållning...)

Nightowl, som kan upplysa att det hela var en kul engelsk sit-com som utspelades på sjukhus. Titeln är naturligtvis en anspelning på "Gör det ont?" "Bara när jag skrattar."

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
F*n också. Nu måsste jag gå emot alla andra igen. Jag tycker att det låter lite väl trängt som idé till ett rollspel. Ett litet kort häffte kanske man kan göra om sjukhus och sådant men vad skall det gå ut på. Skall RP springa från sal till sal och utföra mirakelkirurgi hela tiden så blir det nog tråkigt i längden. Om du gör det till ett klart humorrollspel så kanske det kan funka men som något man skall spela under en längre tid med en seriös spelgrupp så behöver du nog mer svängrum. Ett sjukhus är ändå inte en så stor byggnad att röra sig i.

Shadow -2001 (All your have to do is belive and I will grow stronger)
 

JohanB_UBBT

Veteran
Joined
20 Mar 2001
Messages
19
Location
Göteborg
Med tanke på att temat räcker för en räcka tv-serier tror jag nog det kan funka. Själv skulle jag ta inspiration från den bästa av dem alla. Lars von Triers "Riket"
Kan bli hur bra som helst.
 

Ingolf X

Veteran
Joined
22 Aug 2000
Messages
33
Location
Sollentuna, Sverige
Lycka till!

Det lär bli svårt att göra det till ett riktigt fungerande rollspel, men med en matsked eller fler fylld med humor kan det nog bli riktigt bra. Gärna mycket uppståndelse och hopplösa patienter. Hehe, det behöver ju inte bara vara sjuka som blir opererade (!) Ett misstag händer så lätt...
Ojdå, ursäkta, nu blev jag så där sadistisk igen....

Ingolf - En gudabenådning...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tror du ?

Jag tor ju inte att det kommer att bli speciellt svårt att göra ett sådant spel. Jag för min del tor att det inte behövs så mycket för det faktsitk. Det räcker ju om man bygger upp det på typ en t10:a och tar idéer hur det ska se ut från våran värld.
Och visst, det stämmer ju som du säger att en STOR potion med sjuk humor, lite sadism & en massa piller kan skapa en ganska sjukt spel....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
Dr Mario

..ock lägger man fyra piller av samma färg brevid varan försvinner dom!

placebo junkie
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Dr Mario

kanske det ja.... Det vet man ju aldrig förrän efetråt...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top