Nekromanti Huvudsidan

BigB

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
28
Location
Stockholm ungefär Bromma
Nu har jag blivit iriterad på att, när jag skriver in rollspel.nu så är jag tvungen att:
Först gå in på någon avdelning på forumet sen är jag tvungen att gå in på "logga in" och sen skriver man in sitt användar namn och lösenord sen är man tvungen att gå till "huvudsidan" sen till det forumet som man ville gå till från början.

Kan man inte göra en länk från huvudsidan direkt till "logga in", inte så svår.

BigB - tycker inte om när man inte vet vart man ska
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Men det finns redan. Efter att ha knappat in "www.rollspel.nu" i din browser och sidan kommit upp så har du ju länken "Webbforum" till vänster, då kommer du direkt till sidan där man loggar in.

/Azagthoth
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Har själv aldrig sett det som ett problem då jag alltid är inloggad eller ändå vill gå till huvudsidan av forumet först. Lägger in en länk till inloggningssidan bredvid direktlänkarna till forumen så länge. Det kommer dock komma upp inloggningsruta direkt på förstasidan så småningom.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

BigB

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
28
Location
Stockholm ungefär Bromma
Tack för att ni bryr er nu har det gått lite snabbare att komma in och jag tror föresten att det är fler än jag som är er evigt tacksamma...

BigB - tycker om sådana personer...
 
G

Guest

Guest
Nu har jag blivit iriterad på att, när jag skriver in rollspel.nu så är jag tvungen att:
Först gå in på någon avdelning på forumet sen är jag tvungen att gå in på "logga in" och sen skriver man in sitt användar namn och lösenord sen är man tvungen att gå till "huvudsidan" sen till det forumet som man ville gå till från början.


Har ytterligare ett förslag som dock endast fungerar på hemdatorn då eftersom man inte loggar ut. Så här har jag det. För det första så loggar jag aldrig ut vilket innebär att direkt jag kommer in på forumsidan så är jag inloggad. För det andra, vilket är mitt tips, så har jag gjort om "sidan där man väljer forum" till startsida. Detta innebär att så fort jag startar explorer så kommer jag till forumsidan och sedan är det bara att välja forum.
Snabbt, smidigt och framför allt enkelt...

/Tiamel
 

BigB

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
28
Location
Stockholm ungefär Bromma
Snabbt, smidigt och framför allt enkelt...


För det första så är det svårt när man har brosor som också använder samma dator(stort broblem), man vill ju inte att en brosa ska kunna lägga in konstiga(?) meddelanden...

BigB - tackar för förslaget men ska fundera på saken att köpa en egen dator, just för att lösa det här problemet...
 
G

Guest

Guest
tackar för förslaget men ska fundera på saken att köpa en egen dator, just för att lösa det här problemet...

Du behöver väl inte köpa en egen dator? Om du aktiverar användarfunktionen i Windows (antar att du har det) så kan du väl välja inställningar för internet individuellt. Vet inte om det funkar. Men om det gör det så loggar du ju bara in i Windows så har du allt anpassat efter dina önskemål.

/Tiamel - hoppas det funkar...
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
jag brukar vara inloggad automatiskt när jag går in på något av forumen, ok, man kan ju hoppa mellan dom längst ner på sidan när man väl är inne på ett.
 
Top