Thorfildur
Veteran
- Joined
- 5 Nov 2025
- Messages
- 11
Jag är nyfiken på om det finns fler här som skulle vara intresserade av en mer traditionell/hardcore-tolkning av Trudvang?
I min spelgrupp har vi spelat mycket DoD: Trudvang genom åren, men vi har alltid känt att stridssystemet tappade lite nerv efter ett tag, mycket tärningsrullande, lite verklig dramatik.
Det ledde till att vi började experimentera med ett eget husregelupplägg (helt fristående från originalreglerna, förstås) som gör striderna farligare, snabbare och mer taktiska. Vi kan kalla det för en slags “Trad-Trudvang”.
Jag vet att man inte får publicera exakta regler eller system från Trudvang på grund av licensvillkor, så jag tänker inte lägga upp något som bryter mot det. Men jag är nyfiken på om intresse finns för att diskutera hur man kan ta fram ett mer “old school”-inspirerat Trudvang, alltså mer dödligt, mer jordnära och med större fokus på färdighet och konsekvens.
Är det något fler här skulle vilja prata om?
(Och om någon redan gjort liknande experiment – vore kul att höra hur ni tänkt!)
I min spelgrupp har vi spelat mycket DoD: Trudvang genom åren, men vi har alltid känt att stridssystemet tappade lite nerv efter ett tag, mycket tärningsrullande, lite verklig dramatik.
Det ledde till att vi började experimentera med ett eget husregelupplägg (helt fristående från originalreglerna, förstås) som gör striderna farligare, snabbare och mer taktiska. Vi kan kalla det för en slags “Trad-Trudvang”.
Jag vet att man inte får publicera exakta regler eller system från Trudvang på grund av licensvillkor, så jag tänker inte lägga upp något som bryter mot det. Men jag är nyfiken på om intresse finns för att diskutera hur man kan ta fram ett mer “old school”-inspirerat Trudvang, alltså mer dödligt, mer jordnära och med större fokus på färdighet och konsekvens.
Är det något fler här skulle vilja prata om?
(Och om någon redan gjort liknande experiment – vore kul att höra hur ni tänkt!)