WRNU Hur stora filer

aknaton

Apostat
Jag tycker gissa bilden tråden är jättekul. Men jag hade jättesvårt att ladda upp en bild eftersom gränssnittet sa att min fil var för stor. Kunde inte ladda upp den förrän den var mindre än 20 kb. Men jag ser att andra laddar upp betydligt större filer. Är jag korkad (vilket inte är otroligt) eller är det något annat på gång?

Jag tycker gissa bilden tråden är jättekul. Men jag hade jättesvårt att ladda upp en bild eftersom gränssnittet sa att min fil var för stor. Kunde inte ladda upp den förrän den var mindre än 20 kb. Men jag ser att andra laddar upp betydligt större filer. Är jag korkad (vilket inte är otroligt) eller är det något annat på gång?
Storleken på bildrutan är orelaterad till storleken på filen i kilobyte. När du ser en liten bild så har jag dragit i hörnet på den för att göra den liten.

Jag löser ofta detta genom att screenshotta bilden på telefonen. På skrivbordsdatorn drar jag ner upplösningen i ett fotoredigeringsprogram.

Jag har inte stött på storleksbegränsningar på länge. Vet inte varför.

I just tråden "gissa bilden" har kanske mina bilder liten filstorlek eftersom jag bara markerar dem i en PDF och trycker CTRL-C. Då måste de vara små nog att få plats i urklippet.

I just tråden "gissa bilden" har kanske mina bilder liten filstorlek eftersom jag bara markerar dem i en PDF och trycker CTRL-C. Då måste de vara små nog att få plats i urklippet.
Ja, plattformen verkar gå 100% utifrån storleken i pixlar. När jag screenshottar på en vanlig skärm går det bra, men inte när jag gör det på min 4K-skärm =)

Jag måste förminska mina bilder de gånger jag tar en screenshot och ska lägga upp det här på forumet. Jag har insett att lägger man storleken vid 1000x1000-någonting så brukar det funka att ladda upp.

Back