Nekromanti Hur ska vi sätta igång?

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Min erfarenhet av föreningsarbete är i princip noll. Jag har läst en del på Sveroks site iom att min spelgrupp funderade på att bilda en föreninge, men det rann ut i sanden. En del kommer jag dock ihåg, och ska nog förnya kunskapen.

Det första är väl egentligen att hålla ett sådant där årligt möte, eller? Behöver vi ha koll på vilka som vill ingå i föreningen innan detta? Jag vet inte i vilken ordning detta ska skötas.

Hur ska vi hålla årsmötet? Jag kan mycket väl tänka mig att lära mig mIRC så att vi kan hålla det där. Känns som en ganska smidig lösning.

Stadgar ska vi väl också ha koll på, och jag vill minnas att det skrevs ned några ganska vettiga förslag i tidigare trådar. Ni som nu kan tänkas ha lite vett på sånt där kan väl yttra er...

Trots min oerfarenhet ska jag göra mitt bästa att hjälpa till så pass mycket jag nu behärskar, men verkar jag lite inaktiv till en början beror det troligtvis på att jag är ine i en intensiv inlärningsfas. :gremwink:

Det här tror jag kommer bli kul och intressant. Nu sätter vi fart på det här!
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Vi skriver ihop ett gäng stadgar, bygger en interimstyrelse, planerar datum för konstituerande årsmöte, and Bob's your uncle.

- Lycan
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Om man får komma med ett förslag på datum när vi träffas.. Vad tror i om att föröska få till nått på onsdag i nästa vecka ??? Vid 18:00-tiden ? Hur låter detta ?
Kan alla tänka sig att använda mIRC ??

/JohanK, sådär lite småtrtt efter att ha lirart D&D
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
"Om man får komma med ett förslag på datum när vi träffas.. Vad tror i om att föröska få till nått på onsdag i nästa vecka ??? Vid 18:00-tiden ? Hur låter detta ?
Kan alla tänka sig att använda mIRC ??"


Ja, ska vi göra det eller? Vad säger ni andra föreningsaktiva? Jag skulle behöva lite tid att lära mig programmet, så det vore bra om vi kunde bestämma oss så snart som möjligt...

Tack på förhand.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Om jag inte har flyttat över internet till min nya dator tills dess(vilket är föga troligt) så kommer jag sannolikt att använda mig av WebIrc. Men i övrigt är det ett bra förslag. Vad vi kommer fram till bör naturligtvis läggas fram på forumet om det inte redan nämnts.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
IRC-kanal.

Hepp !!
Tänka ta & slänga ihop en IRC-kanal....
Om ni tar & loggar in på IRCnet: EU, SE, lulea, sedan så väljer du #wrnu-forening som kanal.
Alltid en start iaf, eller vad säger ni....
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hur blir det ?

Jag gav som förslag att vi skulle träffas idag kl. 18:00.
Ska vi köra på det ?? :gremconfused:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Hur blir det ?

"Jag gav som förslag att vi skulle träffas idag kl. 18:00.
Ska vi köra på det ??"


Det tycker jag absolut. Men vi ska nog inta vara färre än, säg, fem kanske? Se till att meddela om du ska vara med ikväll, alltså. :gremsmile:

För övrigt så är jag värsta experten på mIRC numera... :gremwink:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Hur blir det ?

Jag är på förutsatt att det blir fler än bara vi tre. :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Jag ska försöka …

… men eftersom jag är en teknikfientlig bakåtsträvare kan jag inte lova nånting.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vad är ircle

En liten sökning gav följande resultat. Det ska vara en irc-klient skräddarsydd för mac om jag förstått saken rätt. Men i vilken kanal ska vi träffas? Hade varit bra att ha ett namn att utgå ifrån.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Vad är ircle

Tjenare !
Vi träffas i kanalen: #wrnu-forening
 
Top