Nekromanti hur ofta spelar ni?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,090
jag spelar ungefär en gång varannan månad med min ordinareie spel grupp ( Dod såklart ), som e lite äldre ( min brosa och hans kompisar, vi har spelat i typ 6 år nu!

Sen spelar jag typ en gång i veckan med några kompisar i min ålder där jag spelledar ( lite trist då dem e nybörjare )

Ni då???
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
En gång per vecka

Det är svårt att få ihop folks scheman bättre än så... Folk som jobbar, har andra hobbys m.m. kan sällan avvara mer än en kväll/dag per vecka. Tråkigt men sant...

På lov/semester däremot kan man få mycket högre frekvens... men då måste hela gruppen ha sin ledighet samtidigt... Sedan folk började försörja sig själva har det varit sälsynt med det...

Jag tror nog att jag skall kunna få upp det till två gånger per vecka i snitt, genom att helt enkelt ha två grupper parallellt. Får se hur det lyckas :)
 

Rumpletimski

Veteran
Joined
31 Dec 2000
Messages
60
Location
Sverige, Stockholm
Jag spelar ungefär en gång i vecka och det kan vara alla möjliga spel. Det gäller ju att man spelar rätt så ofta så att man inte "tappar" stilen. Jag har spelat i 11 år och min älsta bror (som är speledare har nog spelat i ca 16 - 17 år och det är ungefär som min andra storebror också har spelat.

Jag hade också en spelgrupp i min older och det var ruskigt tråkigt, så vi har slutat (de sög rent av). Jag spelade 3 spelmöten och det räkte för att sluta.

Från en kämpande packåsna<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Rumpletimski on 2001-01-10 16:13.</EM></FONT></P>
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
3-4 gånger i månaden...

Inte riktigt varje vecka men nästan.
(Vi har ett gäng som har spelat sen gymnasietiden (~10år) vilket känns rätt bra.)

/Bjorn
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
I min nuvarande spelgrupp försöker vi spela te ggr i veckan.
Det kan vara rätt jobbigt ibland, men man är inte med när man har något viktigare man måste göra.

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så ofta jag hinner, vilket inte är så ofta nu. Ska komma igång mer nu. Men när jag är hemma eller hos kommpisarna iGBG

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Re: En gång per vecka

Eftersom alla i dom två grupperna jag är med i går på gymnasiet så blir det inte mer än 3-4ggr i månaden mer på loven.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
Re: En gång per vecka

Även vi spelar en gång i veckan och då spelar vi från fredag kväll till midnatt eller lördag morgon, de sista timmarna brukar koncentrationen brista något.
Mer på loven.
 

Fylbard

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
75
Location
Lund i Sverige
Vi spelar... hmm....

Vi i min spelgrupp spelar, vi oxå självklart DoD 6 och detta sker väl en 3-4 ggr/månad, ibland oftare... Krur att man nästan bara hinner spela nån fredag- eller lördagkväll och då är det alltid nån fest eller nått som man går på... Fast nu under jullovet så spelade vi väl en 5-6 ggr... Måste verkligen säga att Vinterskogen Hemlighet är ett riktigt toppenäventyr!

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,475
Location
Helsingborg
3-4 ggr i månaden och växlar mellan 8 rollspel.

/[color:green]Han</font color=green> som hatar att vara SL men är det ändå
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
2 ggr i månaden max. Spelar oftast 2 spel och byter till 2 nya vart tredje år.

Wille

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

RagTag

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
10
Vi spelare ungefär varannan vecka. Ibland mer, ibland mindre. Jag tycker vi hinner med en hel del spel med tanke på att vi är 6 stycken varav 3 har fast sällskap och en har 2 barn!
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Snitt 1 ggr/vecka

Om det går att sy ihop med folks universitetsstudier samt jobbtider ser vi till att spela ungefär en gång i veckan (mer om det går). När vi spelare kör vi just nu enbart det rollspel jag håller på att utveckla (går under arbetsnamnet Parsec men det kommer nog få byta namn pga trademarkproblem). Främst gäller det betatestning av reglerna samt att på ett kul och involverande sätt utveckla spelvärlden.

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Alldeles för sällan

Det har varit väldigt lite på sista tiden (3ggr /6 månader). Beror nog på att vår gamla spelgrupp spritt ut sig över landet så vi träffas bara vi jul och så. När vi var i gång som mest var det väl en gång i veckan och förhoppningsvis skall det så bli även med min nya spelgrupp.

Ex nihilo nihil fit
 
Top