Nekromanti Hur mår Traveller?

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Vad tycker folk om Traveller? Har länge funderat på att tjacka det men har aldrig riktigt kommit till skott. Det är ju ball med ett science fiction-spel som är riktigt ordentligt hardcore och åtmistonde försöker vara realistiskt.

Och nu med den nya trevliga samlingsupplagan blir man ju sugen... Så vad säger ni, håller Traveller fortfarande måttet?

mr Gadsby
 

RJ19LM

Veteran
Joined
25 Aug 2000
Messages
92
Location
Solna
"Traveller New Era"-reglerna har ett supplememnt för rymsdtrider som är ohyggligt bra. Själva kampanjmiljön kanske man vill förlägga till den ursprungliga travellermiljön, däremot. I min tillvaro är de gamla travellerspelen mycket livskraftiga.

Mvh Jens G
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Traveller mår bara fint, fast numera är det väl lite lidande av att det har kommit ut så många olika varianter på det med alternativa historieskrivningar. Själv föredrar jag Loren Wisemans version i GURPS Traveller.

Förresten, Traveller <I>försöker</I> inte vara realistiskt -det bara <I>låtsas</I> vara det. (-:

--
Åke
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Traveller är mycket bra om man gillar högteknologisk sci-fi
Världen är bra och känns realistisk när det gäller teknologi mm. Själv använder jag mig av gurps versionen så reglerna kan jag väl inte säga så mycket om. egentligen kan man eftersom Traveller inte bygger så mycket på nån speciell tv-serie eller film hitta på lite allt möjligt, Vintergatan är stoooooooooor.
 

Tinboy

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
46
Location
Göteborg
Traveller rekommenderas varmt, nu finns det en massa gamla supplement ihop buntad i tre tjocka böcker. Kontakta Tradition för de hade dem senast jag var där.

/Pär
 
Top