Hur hade ni organiserat ett post-kampanj-seminarium?

guldfink

Hero
Sedan augusti 2024 har jag spellett kampanjen Korpens klagan till Svärdets sång, men med skuggspel. En presentation av upplägget finns i tråden nedan:

I vår kommer kampanjen avslutas med en fjärde säsong.

Min ingång till kampanjen har från början varit ganska utforskande. Jag har snarare velat undersöka hur det är att låta ett omfattande skuggspel informera mig som spelledare inför varje spelmöte, och hur det upplevs av såväl spelare som skuggspelare, än att ha en klar bild av hur det ska bli på förhand. Som en följd av det, funderar jag nu på att bjuda in till ett seminarielikande onlinemöte, runt punkter som:
- Det här hände i spelvärlden - ett slags avtäckande av skeedena under kampanjen, vad olika skuggspelare och spelare haft för sig under tiden som andra skuggspelare och spelare varit ovetande under kampanjens gång.
- Utvalda exempel som visar på hur skuggspelet som form fungerat i sig självt och i förhållande till spelgruppen.
- Upplevelser från skuggspelare och spelare
- Idéer om hur ett liknande upplägg skulle kunna designas, bland annat utifrån lärdomarna från kampanjen

Jag hade tyckt ett sådant seminarium vore svinintressant att delta i, men jag misstänker samtidigt att jag är färgad av att ha suttit bakom spakarna hela kampanjen. Jag undrar därför om det hade funnits intresse från andra, och då riktar jag mig till såväl spelare och skuggspelare som sådana som inte varit med, om jag bestämde mig för att organisera det. Har ni i så fall idéer om seminariets innehåll och struktur?

Jag vill bara säga att kampanjen är det mest ambigiösa jag någonsin varit med om och jag fattar inte hur du har tid och energi. Är otroligt imponerad av vad du har lyckats skapa. Det är inte bara "ett skuggspel", det är ett intrikat nät av historier ovanpå och bredvid varandra.

Jag hade tyckt ett sådant seminarium vore svinintressant att delta i, men jag misstänker samtidigt att jag är färgad av att ha suttit bakom spakarna hela kampanjen. Jag undrar därför om det hade funnits intresse från andra, och då riktar jag mig till såväl spelare och skuggspelare som sådana som inte varit med, om jag bestämde mig för att organisera det. Har ni i så fall idéer om seminariets innehåll och struktur?
Jag hade gärna varit med.
En framåtblickande punkt om att "skriva bra skugspel - innehåll och form" hade varit intressant. Självs grunden för något liknande finns ju här och var men väldigt få har en färdig struktur för det, det hade jag gärna sett mer av. Du får bjuda in @Brior ;).

Jag vill bara säga att kampanjen är det mest ambigiösa jag någonsin varit med om och jag fattar inte hur du har tid och energi. Är otroligt imponerad av vad du har lyckats skapa. Det är inte bara "ett skuggspel", det är ett intrikat nät av historier ovanpå och bredvid varandra.
Ja, jo, det är ganska omfattande, men jag tror kanske att det framstår som mer tidskrävande än vad det egentligen är. Det är ju mycket information och trådar i omlopp, men mycket av det utgår ju från skuggspelarna. Sedan är det väl relevant att fråga sig vad det intrikata nätet och omfattningen egentligen bidrar med.

Jag hade gärna varit med.
En framåtblickande punkt om att "skriva bra skugspel - innehåll och form" hade varit intressant. Självs grunden för något liknande finns ju här och var men väldigt få har en färdig struktur för det, det hade jag gärna sett mer av. Du får bjuda in @Brior ;).
Jag är gärna med om en utvärdering, även om jag bara deltog aktivt under säsong ett.

Det är ett otroligt häftigt projekt, jag tycker ett seminarium vore ett jättekul avslut på det hela.

Är nyfiken på såväl erfarenheter från dig som spelledare och att få se lite bakom kulisserna vad som hände med vem och var. Som skuggspelare har man ju bara bitar här och där och skulle vara kul att se vad de andra gjorde och vilka "pusselbitar" de andra höll i och vad de planerade etc.

Skulle gärna delta!

Kan bara hålla med!
Vore skoj med ett seminarium. =)

Back