Nekromanti Hur gör vi med avstängda användare?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Pilzeman said:
Om Vitulv fortfarande är intresserad av att sitta i den här styrelsen trots sin avstängning så bode han få det, han blev ändå invald.
Absolut, Rollspel.nu kan inte (och ska heller inte) utesluta medlemmar ur föreningen, men det är inte det som är frågan.

Frågan är om Rollspel.nu är skyldigt att se till att avstängda föreningsmedlemmar har tillgång till föreningens forum – eller om föreningen helt enkelt får använda andra kommunikationskanaler i dessa specialfall.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Dante said:
Frågan är om Rollspel.nu är skyldigt att se till att avstängda föreningsmedlemmar har tillgång till föreningens forum – eller om föreningen helt enkelt får använda andra kommunikationskanaler i dessa specialfall.
Jag har svårt att se att rollspel.nu skulle vara skyldiga det men kan ju välja att göra det ändå. Skulle tro att rollspel.nu skulle tjäna på det
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Ymir said:
Men varför skulle en bannad användare öht vara intresserad av att delta i föreningen; den kan ju inte längre erbjuda hen något?

- Ymir, undrar
En sådan frågeställning måste det ju vara upp till medlemmen att besvara. Värdet av ett medlemskap för den enskilde kan knappast föreningen eller dess styrelse tolka åt dess medlemmar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Akut och fucking brådskande

Vi MÅSTE ta beslut om huruvida Vitulv ska tillåtas närvara på styrelsemötet som kommer. Han sitter i styrelsen, och vi kommer antagligen att avhandla, på mötet, hur vi hanterar avstängda användare i framtiden.

Steg 1 borde vara att "någon" mailar Vitulv och frågar om han ens är intresserad. Kan Persson åta sig den uppgiften? Eller kan någon annan göra det?

Ett förslag kan vara att när kallelsen till mötet skickas ut så skickas även ett ex till Vitulv, tillsammans med en fråga om han är intresserad av att vilja vara med och vilka former han isåfall skulle kunna tänka sig detta.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Jag skulle föreslå att Vitulv får ett mail och sedan hänga med efter bästa förmåga, till exempel delge en lämplig talesperson information och röster. På det viset är han inte hindrad från att delta vid mötet och det behövs inte en massa extra tillmötesgående mot en person som fått ta sitt straff för brott mot forumsreglerna. Hur vi allt framgent gör tas på mötet.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
krank said:
Akut och fucking brådskande

Vi MÅSTE ta beslut om huruvida Vitulv ska tillåtas närvara på styrelsemötet som kommer. Han sitter i styrelsen, och vi kommer antagligen att avhandla, på mötet, hur vi hanterar avstängda användare i framtiden.

Steg 1 borde vara att "någon" mailar Vitulv och frågar om han ens är intresserad. Kan Persson åta sig den uppgiften? Eller kan någon annan göra det?

Ett förslag kan vara att när kallelsen till mötet skickas ut så skickas även ett ex till Vitulv, tillsammans med en fråga om han är intresserad av att vilja vara med och vilka former han isåfall skulle kunna tänka sig detta.

öhhh... Visst kan jag maila honom men jag känner ju inte killen. Jag behöver hans epost.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Bobby Magikern said:
Jag skulle föreslå att Vitulv får ett mail och sedan hänga med efter bästa förmåga, till exempel delge en lämplig talesperson information och röster. På det viset är han inte hindrad från att delta vid mötet och det behövs inte en massa extra tillmötesgående mot en person som fått ta sitt straff för brott mot forumsreglerna. Hur vi allt framgent gör tas på mötet.
Det tycker jag låter bra.

Hur ser det ut nu; kan ickemedlemmar läsa i föreningsforumet?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Bobby Magikern said:
Nej. Ändra, eller låta sagda talesperson förmedla information?
Jag ser ingen anledning att hålla föreningstrådarna dolda, men det kanske andra gör? Jag röstar för att forumet får synas och läsas men inte skrivas i om man inte är medlem. Jag kan byta åsikt om någon kommer med konkreta och vettiga argument.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
krank said:
Bobby Magikern said:
Nej. Ändra, eller låta sagda talesperson förmedla information?
Jag ser ingen anledning att hålla föreningstrådarna dolda, men det kanske andra gör? Jag röstar för att forumet får synas och läsas men inte skrivas i om man inte är medlem. Jag kan byta åsikt om någon kommer med konkreta och vettiga argument.
Tadaa!

Forum description [B said:
Styrelsemöten[/B]]Forumet där föreningen WRNU:s styrelse håller sina styrelsemöten. Som icke-medlem har du för närvarande läsrättigheter. Som föreningsmedlem har du även skrivrättigheter. Endast styrelseledamöter har rösträtt.
I det nya forumet kommer ni i styreslen ges nära nog samma rättigheter som moderatorer. Medlemmar kan skriva men inte starta egna trådar (det gör vi här i sådana fall). Tyvärr är ett problem fortfarande olöst - det går inte att ge permissions till att rösta i polls, så det finns en möjlighet att till och med icke-medlemmar kan rösta i dagsläget.

Gardener, går det att fixa på något smidigt sätt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Persson said:
öhhh... Visst kan jag maila honom men jag känner ju inte killen. Jag behöver hans epost.
Det är delvis precis därför jag frågade dig. Det, och att du är en av de som faktiskt visat nyllet lite, och inte varit typ mig eller Bearnie.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Bobby Magikern said:
Jag skulle föreslå att Vitulv får ett mail och sedan hänga med efter bästa förmåga, till exempel delge en lämplig talesperson information och röster. På det viset är han inte hindrad från att delta vid mötet och det behövs inte en massa extra tillmötesgående mot en person som fått ta sitt straff för brott mot forumsreglerna. Hur vi allt framgent gör tas på mötet.

Såhär skriver Vitulv i ett svar till mötesinbjudan:

Jag kan inte logga in på forumet. Detta behöver hanteras.

/ Vitulv
Jag vill att någon skriver ett svar till honom om detta inom en dag eller två och meddelar vad man skrivit här, så att vi vet.

Jag vill ogärna göra det själv, nämligen. Vem ställer upp?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Gaaah!

Efter att ha raderat en massa oanvända användargrupper (och dessutom ett helt forum) från databasen lyckades jag till sist fixa så att oinloggade gäster nu kan se forumet samt trådarna däri. Och dessutom kan medlemmar av styrelsen nu faktiskt starta trådar i forumet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Fem på spionbal said:
Gaaah!

Efter att ha raderat en massa oanvända användargrupper (och dessutom ett helt forum) från databasen lyckades jag till sist fixa så att oinloggade gäster nu kan se forumet samt trådarna däri. Och dessutom kan medlemmar av styrelsen nu faktiskt starta trådar i forumet.
Bra jobbat!
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
krank said:
Fem på spionbal said:
Gaaah!

Efter att ha raderat en massa oanvända användargrupper (och dessutom ett helt forum) från databasen lyckades jag till sist fixa så att oinloggade gäster nu kan se forumet samt trådarna däri. Och dessutom kan medlemmar av styrelsen nu faktiskt starta trådar i forumet.
Bra jobbat!
Medhåll. :gremsmile:
 
Top