Nekromanti Hur forumsrollspela utan friform

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Friform är ju inte bara tråkigt, utan även äckligt och fult. Ändå ägnar vi oss här bara åt friform under forumsrollspelen, i varje fall vad jag har sett. Tänkte bara visa ett exempel från Penny Arcade's utmärkta forum!

Det här OBS OBS DET HÄR ÄR ALLTSÅ LÄNKEN NI SKA KLICKA PÅ!!! tycker jag är grymt forumsrollspel, och hade jag bara ork och lust skulle jag dra igång något liknade i det här forumet. Så här skulle man ju lätt kunna köra D&D4E.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Men alltså, om inte du har ork och lust att dra igång, hur kan du då förvänta dig att någon annan ska göra det? Som vanligt är det snarast brist på organisatörer och inte villiga spelare. Vill du verkligen få igång ett parti så är det säkrast att du själv är den person som startar upp det.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Som jag ser det - och eftersom jag inte varit med i något forumsspel sedan Karl den Store var sexsymbol så är jag en auktoritet på ämnet - är inte reglerna ett problem, de kan man alltid sköta med onlinerullare eller köra med hedersord, alla lovar att inte fuska. Trubblet är att forumsspel segas ner något enormt av saker som "Jag öppnar dörren" och "jag slår honom" och sedan måste man vänta på svar på ens handling i ett dygn eller så.
Det blir segt och ohanterbart ganska fort.


Storuggla, lösningarna får någon annan stå för
 
Top