Hur bäst skicka rollspel med box

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
271
Hej!

Har ni tips på hur man på bästa sätt kan posta ett rollspel med box utan att lådan/innehållet skadas? Vill verkligen inte att det skadas i frakten.

Tacksam för era erfarenheter!
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,179
Ordentligt med bubbelplast runt, och sedan lägga det hela i en stadig yttre kartong som tejpas igen ordentligt.
Borde räcka gott och väl som skydd, så länge ingen får för sig att köra över paketet med en lastbil eller liknande, och för att skydda sig mot sådant behövs ganska överdrivna för att inte säga absurda metoder. (Typ packa in det hela i ett kassaskåp som sedan skickas på en pall.)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
Stoppa lite kartongark/häften i boxen så att den är "full", så den inte kollapsar så lätt om den får tryck utifrån.

Senast jag skickade en box så stoppade jag den dessutom i en annan låda med fluffigt packmaterial runt om.

Förmodligen hade du inte planerat att göra det men strategin "Slå in i paketpapper, spelet är ju redan i en kartong." är tyvärr inte tillräckligt bra för att överleva det plötsliga mötet stengolvet i fragila avdelningen.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Bland den bäst packade lådda jag fått hemskickad, då hade avsändaren öppnat lådan och vänt den, så att lådan låg i locket och därför var helt öppen. Sedan emballerat det ordentligt på det sättet och lagt alltihop i en större låda. Det här gör ju att lådan inte kan bli spräckt av tryck den utsätts för av en eller annan anledning.
 
Top