WRNU Hur använder ni nya plattformen?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,445
Location
Stockholm
Jag går till startsidan, bläddrar lite förstrött upp och ner och kommer sedan ihåg knappen för nya inlägg. Klickar på den och bläddrar lite.

Läser notifikationerna genom att helt enkelt klicka på klockan, och sen är det klart med det. Använder sök för att leta efter användare och det går snabbt och bra.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Själv har jag i princip slutat kolla framsidan och kollar bara på https://www.rollspel.nu/whats-new/posts/ , tycker den är fantastisk.
Mitt bokmärke i Chrome-toolbaren brukade vara till motsvarigheten på de tidigare forumen – antingen ifall mjukvaran faktiskt hade en sån, eller om jag var tvungen att designa en egen via nån custom-sökning eller så.

Så… Det är dit mitt bokmärke går nu. Eller ja, just nu till https://www.rollspel.nu/whats-new/. Så det är dit jag går, hela tiden.

Sen klickar jag såklart på klockan så snart den visar något, och kollar om det är något jag bryr mig om.
 
Last edited:

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Något jag själv noterade bara för ett par veckor sedan på ett annat XenForo-forum. New Posts kan filtreras på lite olika sätt, och standard verkar vara olästa. Så trådar som man går in och läser försvinner därifrån om man vill (tills de är uppdaterade på nytt).

Jag tycker det är en mycket trevlig funktion då jag läst klart alla trådar jag vet jag är intresserad av, och kollar om det finns något intressant som jag inte hängt med på.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
Något jag själv noterade bara för ett par veckor sedan på ett annat XenForo-forum. New Posts kan filtreras på lite olika sätt, och standard verkar vara olästa. Så trådar som man går in och läser försvinner därifrån om man vill (tills de är uppdaterade på nytt).

Jag tycker det är en mycket trevlig funktion då jag läst klart alla trådar jag vet jag är intresserad av, och kollar om det finns något intressant som jag inte hängt med på.
Den funktionen gillar jag också. Just att det bara är nytt oläst som syns.
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Mitt bokmärke i Chrome-toolbaren brukade vara till motsvarigheten på de tidigare forumen – antingen ifall mjukvaran faktiskt hade en sån, eller om jag var tvungen att designa en egen via nån custom-sökning eller så.

Så… Det är dit mitt bokmärke går nu. Eller ja, just nu till https://www.rollspel.nu/whats-new/. Så de är dit jag går, hela tiden.

Sen klickar jag såklart på klockan så snart den visar något, och kollar om det är något jag bryr mig om.
Tack för den här ögonöppnaren. Plötsligt blev allting så mycket smidigare
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Har inte skaffat mig en rutin än. Ska avsluta varulvsspelet och sedan ska jag ta reda på vad jag trivs bäst med, om min gamla taktik fortfarande är bäst för mig.

Att bokmärka alla intressanta subforum, öppna samtliga länkar i varsin tab, läsa nya inlägg i intressanta trådar, markera hela forumet som läst.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Port Kad, The Rim
Jag titade i gamla PM för att se vad jag skrev under min tjänstgöring i Afghanistan 2008-09. WRNU var ju då en lina till normaliteten. Jag insåg snabbt att alla krigsrelaterade inlägg måste ha varit i den dåtida vrållådan (PM-lådan innehöll mest spelkonstruktörssnack mellan Nightowl och mig). Jag minns till exempel att jag i detalj redogjorde för en bilbombsattack i närområdet.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Själv börjar jag med att surfa till rollspel.nu utan www, får ett fel, skriver in www och sen letar jag bara omkring lite från vanliga framsidan. den är lite klumpig i mobilen, så jag ska kolla på om nån av de andra lösningarna ovan är mer för den lelle skärm.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Jag hade gärna haft senaste trådar-rutan längst ner på sidan på mobilen som på gamla forumet.
 
Top