Nekromanti Hobbys i framtiden ?

Det kan finnas att ta hand om djur. Eller att lyssna på musik. Eller köra rymdskoter. Eller varför inte rollspel? Eller kampsport om man vill ha extra exp i strid.

EDIT: Åh! Och låsdyrkning!

Jag minns en gammal Judge Dredd-tidning där farsan i familjen hade "nicka ägg" som hobby.

Nollboll.
3D fotboll i antigravitations kammare

Low Orbit slalom
Det gäller at falla fortast genom stratosfären och samtidigt passera vissa trianglar-

Mecha maraton
Jätte robotar som springer 4200km

Sammlande på olika saker. Har jorden lämnats bakom så lär ju orginal-jordsaker vara jäkligt värdefulla.

I Neotech 3s framtidsvision är swating, doxing, parkour, vapen-printing, lucha libre med lejon och dvärgar, DIY-bodymodding samt planlöst gloende på tvivelaktiga viral videos några klassiska hobbys.

Ymir;n112810 said:
I Neotech 3s framtidsvision är swating, doxing, parkour, vapen-printing, lucha libre med lejon och dvärgar, DIY-bodymodding samt planlöst gloende på tvivelaktiga viral videos några klassiska hobbys.
Hälften av det där är ju grejer jag sysslar med nuförtiden! Truly, the future is now. :)

Ymir;n112810 said:

Så framtiden är som allt läsa vice alltså? Men med ändringen att även ens mor-och-farföräldrar läser vice?

Jocke;n112848 said:
Så framtiden är som allt läsa vice alltså? Men med ändringen att även ens mor-och-farföräldrar läser vice?

Framtiden är som att filma Cannibal Warlords of Liberia medan man desperat försöker blockera megaföretagets 24/7-feed av Vices samlade reklamutbud på ens hornhinna.

Ymir;n112911 said:
Framtiden är som att filma Cannibal Warlords of Liberia medan man desperat försöker blockera megaföretagets 24/7-feed av Vices samlade reklamutbud på ens hornhinna.

Det tycker jag låter lovande!

Back