Nekromanti Hjälp mig skapa en västerlänning!

Enshadi

Warrior
Hejsan. Jag arbetar med en idé jag har om en stadskampanj försatt i Soldarns huvudstad Talon och tänkte höra med er om lite hjälp. Jag har för tillfället inte tillgång till några som helst Eon böcker då jag är utomlands en längre tid men om någon av er skulle kunna hjälpa mig vore det jättekul o kanske nya idéer jag inte tänkt på dyker upp.

Jag har en idé om en udda karaktär i Talon. Nämligen en Västerländsk adelsman som i en maktkamp förlorat land och titel och tvingats på landsflykt. Men med tid nog att få med sig både guld att klara sig och ett gediget entourage så befinner han sig nu i avkroken Soldarn där han tror hans fiender i hemlandet inte kan hitta honom. Han försöker där att samla stöd för att återvända med resurser att ta tillbaka sitt rike (inte lite inspirerad av prinsen från Sommaröarna i böckerna A Song of Ice and Fire). Tänkt han ska fungera som en annorlunda typ med sin speciella kultur och dessutom en uppdragsgivare för äventyrare.

Jag skulle behöva hjälp att skapa honom. Eller henne för den delen. Har inte bestämt mig kring det än. En idé hade jag att det är en momolansk furstinna med ett gäng biffiga soldater hon använder för beskydd och personlig njutning. Fast nästan hellre än västerländsk adelsman som kallar sig Prins .?.? (något). Titeln prins för att det ska låta bekant för de barbariska soldierna med deras primitiva samhälsstruktur.

Idéer jag redan har:
Prinsen ska ha egna soldater med annan kulturs vapen och stridskonster. Gärna eunucksoldater för muskelbyggandets skull (är det sant förresten?)

Prinsen ska ha en större grupp kurtisaner som river runt lite i den soldiska moralen. Plötsligt börjar soldiska renommerade stadsbor (från ett eller anant kön)umgås "olämpligt" mkt med den främmande prinsens hov.

Prinsen ska vara lite av ett personligt nöje för rikskonungen som uppskattar hans annorlunda sedvänjor.

Prinsen ska vara intresserad av naturmedicin och därför behöva annorlunda preparat för allt möjligt som äventyrare kan hämta. Allt från enhörningshorn (för hälsan) till trollpenis (för potensen).

Han ska innebära en dekadens för huvudstaden. Både rent sexuellt i o med hans slavar till andra intressanta missbruk som mudelört (hasch) och "naturmedeciner".

Men jag har inga böcker. Jag vill ha hjälp att komma på vart han/hon kommer ifrån. Vad dennes bakgrund kan vara. Fler idéer kring personen som kan vara intressant. Idéer kring intressanta kulturkrockar osv. Och för den delen ett namn, gärna ett hyfsat svåruttalat som kan förkortas till något supernormalt som typ "Erik".

Javisst. Hjälp mig snälla. Är det blygsamt med så mkt sexuella kännetecken för en SLP så försök hitta andra utmärkande drag. Jag behöver mer inspiration.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
jag sitter fortfarande och väntar på att Ymir ska säga något... Han är ju trots allt västerlands-guru med en enorm kunskap om kultur rent allmänt.