Hjälp med beställa utskriven pdf

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Jag håller på att försöka få en rollspelsbok i pdf utskriven. Jag har redan provat lulu men det går inte. Pdfen behöver modifieras på något sätt och jag vet inte hur. För mycket bök så orkar inte krångla.

Jag testade sedan skrivutonline.se och där gick pdfen att ladda upp. Men det går inte att betala. Betalning ska gå genom swish men ingenting händer när man skickar ordern då sidan står bara och tuggar en stund, sedan misslyckas betalning utan att man fått möjlighet att göra något.

Jag behöver bara en simpel dubbelsidig utskrift i färg, hålad eller spiralinbunden. Finns något bra simpelt alternativ?
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
212
Location
Malmö
Jag har själv använt Publit när jag ville ha något som var mer som en "riktig bok", men det är rätt dyrt, precis som t.ex. HelloPrint.

Ibland har bibliotek utskriftsmöjligheter. Likaså lärosäten. Lokala tryckerier kan ofta skriva ut en pdf på vanligt papper.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
563
Location
Uppsala
Jag har kunnat skriva ut det mesta via Lulu, så det går nog att fixa din pdf. Det är inte alltid uppenbart vad som strular dock.
Vad jag gjort när jag haft strul är att konvertera till en lägre version av pdf formatet. Jag tror det finns vissa pdf'er som använder lager som kan strula, och i de fallet kan man i värsta fall konvertera pdf till ett bildformat och sedan skapa en ny pdf av dem. Ett lite yxigare och mer fragilt sätt är att konvertera en pdf till postscript och sedan tillbaka, men det brukar jag bara göra som sista alternativ.

Men, finns det en alternativservice liknande Lulu är jag också intresserad av att höra om den.
 
Top