Nekromanti Hjälp med avslutning

ulvtand

Veteran
Joined
6 Jun 2000
Messages
85
Location
Norra Uppland
Hej
Jag leder en kampanj som leder mot slutet och jag har dåligt med idéer

Här är lite information om kampanjen:
  • Krig har rasat fram och tillbaka i några hundra år.
  • Det är tre stora makter: en tillber "mörkrets makter" och två som är mer "neutrala" makter, men de ligger i luven på varandra.
  • Spelarna är handgångna män till en av de "neutrala" falangerna.
  • Spelarna är utsända att finna en legendarisk skatt för att stärka krigskassan. De har funnit, (skall vi kalla det nycklarna till skatten) och är på väg tillbaka till uppdragsgivaren.
  • Min tanke är att avsluta kampanjen episkt med att spelarna dödar mörkrets "lärjunge", den som har lett mörkrets falang under hela kriget. För att komma till denne så måste spelarna ta sig långt in i fientligt område. (tänk på Frodo och Sams resa till Domedagsberget) (jag har ingen lösning på detta än, tar tacksamt emot tips)
Dessa slumpmässiga möten har jag planer på att använda mig av:
  • Det uråldriga slagfältet (en platå) (tänk de dödas träsk i Sagan om ringen)
  • Hjälp till RP (gud/halvgud)
  • Flyktingar
  • Rekrytering
  • Truppförflyttningar
  • “Spoil of war”
  • Väderomslag
  • Ockuperad stad/by
    • Civilbefolkningen blir bestraffad
  • Plundrare/Rövare/Smugglare
Tacksam för hjälp
 
Top