Nekromanti Hjälp, maskerad...!

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Hej!

Jag är bjuden på ett underbart maskeradbröllop med tema hav eller nautiska grejer. Problemet är att jag är sämst på maskerade och utklädnader. Någon som har tips på vad man kan klä ut sig till och hur man kan gå till väga? Jag kan inte sy. En tanke jag har är att vara Bermudatriangeln med bermudashorts och en t-shirt med en triangel. Men kanske lite fattigt? Det finns en säldräkt att köpa och jag gillar sälar men det känns lite billigt att köpe en färdig dräkt och folk som kommer på bröllopet och sjukt duktiga på att hitta på smarta och snygga grejer. Och man vill ju inte vara sämst på festen...
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Pirat är ju enkelt men inte så unikt. Havets Frukter går ju att tolka roligt. Båt? Bygg en båtkropp åt dig själv med hjälp av wellpapp och cellpannå. Utombordsmotor (självklart en Albin 2-taktare). Svampbob Fyrkant. Kapten. Kapten Haddock. Kapten Zoom.
Fiskargubben på tavlan (sydväst, oljerock, pipa, lösskägg och en tavelram).
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Cthulhu skulle ju vara grymt! Men hur sjutton gör man sig till en enorm bläckfisk...?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Nässe;n255614 said:
Cthulhu skulle ju vara grymt! Men hur sjutton gör man sig till en enorm bläckfisk...?
Bläckfisk mask, änglavingar och grön lång sleve, typ.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Cthulhu-mask: grön påse eller grönt örngott där man klipper ut hål för ögonen samt klipper ut tentakler ungefär vid munnen.
Alternativt få tag på en grön skidmask som man klistrar fast gröna tentakler på.
Alternativt sticka en egen grön Cthulhu-mask
 
Top