Nekromanti Hitta rätt

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
jag har ett förslag som skulle underlätta för mig...
man är ju oftast ganska intresserad ifall nån annan svarat på ens kommentarer, så varför kan inte ens egna msg vara i en annan färg, det skulle underlätta då man kollar igenom 2 sidor med nya inlägg efter en helg. (Brukar inte vara här på helgerna)



[--- Jan Arenö ---]
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Det går att ställa in i ens profil att man skall få ett mail varje gång någon svarar på ens inlägg. Mycket praktiskt tycker jag.

/Azagthoth
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Jag har lite 0 koll..
om jag lägger ett inlägg och du svarar på det (då får jag mail det vet jag) men om sen 200 pers svarar på ditt inlägg, betyder det att jag får sitta o kämpa med att få hem en massa mail ?
Det skulle ju vara bättre än att inte få det men då får man alla inlägg som "tycker inte jag" m.fl.
Personligen har jag inte så mycket tid när jag läser inlägg så jag går på ämnet, det kommer ju faktiskt ganska många inlägg på en dag... och mycket är ju rent strunt...


[--- Jan Arenö ---]
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Man får bara mail om det är någon som svarar på det man själv skrivit. Vill man ha fler mail kan man börja prenumerera på forum, dvs man får ALLA inlägg som skrivs i brevlådan.

/Azagthoth
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
det är lite det som är grejjen.... Om jag skulle skriva om att spela EON utomhus eller nåt, så lägger du ett inlägg som vidarutveckar det. Då måste jag kila in på forumet och kolla vad det blev för svar på ditt inlägg, för oftast vidarutvecklas de inlägg som finns med tiden. När man gör ett inlägg ger man sig ju oftast in i en diskusion, det skulle vara lätt att snappt hitta tillbaka (genom att ens egna inlägg är i annan färg) och lägga in mer till diskussionen..

(Känner att jag har lite dålig koll på vad jag skriver, är det för osammanhängande eller otydligt så säg till. Jag har snart tenta... så jag skyller på det) :p


[--- Jan Arenö ---]
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Jag förstår vad du menar, men tycker inte att det är ett så stort problem. De flesta hittar tillbaka till rätt trådar.

Men om nu det skulle genomföras, varför skulle man stanna där? Då skulle man kunna markera vissa trådar som intressanta (som då får en annan färg) så att man snabbt kan hitta dem igen. Tror inte det går i den här versionen, det kanske kommer.

Men som sagt, jag tycker att problemet är ganska litet, jag har själv inga problem med att hitta tillbaka till trådar som intresserar mig.

/Azagthoth
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Nä för dig nej, du sitter ju här hela dagarna.. hehe...
Det är jobbigt när man inte varit inne på länge, annars är det inget problem. (Iof kanske diskutionen ändå lagt sig när man kommer tillbaka .. hehe.. )
tack för dina supersnabba svar...


[--- Jan Arenö ---]
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
...du sitter ju här hela dagarna..

Så väntar jag bara på besked hur det gick på min sista tenta, istället för att läsa till den. Därav all tid.

Jo, det är klar att det är jobbigt. Eon-forumet är inte helt skoj att ta sig igenom om det varit hög aktivitet och man inte kollat på ett dygn, då kan det lätt vara uppemot 100 nya inlägg...

/Azagthoth
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tips

Du kan alltid lista alla inlägg för din egen användare (samma sak som att göra en sökning på alla inlägg skrivna av dig), så får du ju se alla inlägg som du gjort.

Ett annat tips är att du helt enkelt lägger in intressanta trådar i favoriter/bookmarkar dem.

Jag har hsh tipsat utvecklarna om en dylik funkton (fanns redan andra som kommit med den).

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Prenumerera

Närå, bara jag som inte lyckades fixa allt som var trasigt med den automagiska utskickningen. Har nu dragit iväg en ny bunt (tycker synd om er som prenumererar på Eon-forumet om nån gör det...). Om ni inte får något i natt så funkar det fortfarande inte och då vore det trevligt om ni berättar det. Men jag tror det ska funka nu, om det inte är en {b]till[/b] sak som är trasig.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top