Hitta nördar i Malmö?

Nässe

Myrmidon
Hej! Jag har kontakt med en ung man från Ukraina som letar efter folk att spela med/ hänga med i Malmö. Någon som har tips? Har redan varit på Spelens hus men tyckte det var svårt att hitta in i grupper. Har inte heller ekonomi för kortspelen. Talar engelska. Alla tips är välkomna! Spelar nog helst rollspel, tror jag.

Kanske det här? För att börja nånstans?

Jag vet att nåt meetup-gäng kör brädspel varje söndag på Inferno i Lund. Kanske finns nåt motsv i Malmö?

& det är ju inte rollspel men kanske ändå inte fel plats att hitta rollspelare

om lund är en acceptabel omnejd så händer nästa möte för rollspelsklubben den 6/6, https://lundsspelfestival.se/event/rollspelsklubben-6-6/

vilka spel som är aktiva brukar dyka upp på samma sida typ 1 vecka innan dagen men fler kan läggas upp fram tills dagen också

jag vet att ett spel som kommer liras där är del 3 av destroyer of worlds-kampanjen till alien (man behöver inte ha varit med tidigare äventyr, bara att hoppa in), och den körs på engelska

EDIT: Den ligger nästan precis bredvid stationen också, så ganska smidigt om man tar tåg

Tack vad snällt med era tips! Tyvärr är Lund svårt, tror jag, att ta sig dit. Ska kolla om Brads är intressant. Som sagt, jättetacksam för tips! :)

Back