Hitta gammal tråd på RiotMinds forum?

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
352
Location
Södertälje/Uppsala
Jag kollade igenom gamla trådar på RPG.net och hittade ett inlägg där en användare beskriver sin korta visit till RiotMinds forum:
perfect^inzanity said:
I went into Riotminds forums once, saw the topic "Are there really female Roleplayers?" clicked on it because it couldn't be about what it sounded like... It was, I left those forums. Later I bought the new Box set of the rules, stumbled apon one rule and put the books back into the box, closed the box and never opened it again. Female character get a penelty to to Hit Points, not only are the fans sexist and small minded the designers are too.
Det gamla Riotforumet är sedan länge nedstängt. En del av forumet finns arkiverat på archive.org men det är inte helt lätt att navigera för mig. Jag misstänker att tråden gått förlorad till tidens tand, men kollar ändå här ifall någon minns den eller vet var den kan hittas. Skulle också vara intresserad om någon kunde hitta samtida (2006 eller strax därföre) diskussioner på liknande tema.

Tänker att tråden kan vara intressant ur ett hobbyhistoriskt perspektiv: Hur diskuterades frågor om kön och rollspel på 00-talets forum? Hur sexistisk var debatten? Det kan också vara intressant att jämföra med det bättre bevarade WRNU som i RPG.net tråden lyfts fram som ett bättre alternativ.
 
Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Ah, gamla RM-forumet varsannerligen ett läskigt ställe. Men underhållande på sitt sätt. Min när Mutant-forumet hade sin chatt igång och vi satt och diskuterade trådarna på RM-forumet när de utvecklades i realtid. Lite som att titta på en realityshow.

Jag har ett svagt minne av den där tråden. Den var rätt märklig och utspårad vill jag minnas.
 
Top