Nekromanti Hinns det?

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Undrar bara om Neogames tror att de kan hinna få ut alla moduler på releasplanen innan årsskiftet? Det vore i så fall helt underbart. EON expert är ju inte något man skulle vilja missa, inget annat heller för den delen!!

//[color:red]Elrond</Font color=red>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Chansen finns ju

men är det troligt?

Nej, inte om du frågar mig. Men å andra sidan, jag har haft fel förr. (alltför medveten om detta /images/icons/smile.gif )

/Sir Foilan

"A dark seed of evil is grown"
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
De moduler som ska komma ut är Consaber, den ska komma i augusti.
Misslor, borde komma strax efter consaber enligt CJS.
Sen kommer drakar eller demoner och vandöda, beroende på vilken som de tror säljer bäst.

WHaLe
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Frågan är om inte Neogames börjar bli lite överbelastade. Förutom Eon och Neotech, som båda redan har stora problem med att hålla sina releaseplaner, så jobbar de på inte mindre än TVÅ nya rollspel (Terra One och Phobia och eventuellt Hjältarnas Tid också). Jag skulle hellre se att de lugnar ner sig lite och fokuserar all sin uppmärksamhet på de två spel de redan har på marknaden med etablerade kunder (=säker försäljning) i stället för att ge sig in i nya vågspel.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Men det ska ju redigeras, layoutas, marknadsföras och annat sånt som tar tid. Se bara på de förseningar Consaber, Spelarens Handbok och Eon Expert utsatts för redan i nuläget - hur ska det då inte bli med två spel till?

Sedan kan man ju fundera på om det är en smart idé rent ekonomiskt - kommer produkterna att konkurrera med varandra eller kommer de att rikta sig mot helt olika kunder? Det är oftast bättre att sälja 1000 ex av en sak än 800 vardera av två (förresten, vad ligger Neogames upplagor på på ett ungefär?).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, är det ett ekonomiskt felsteg så var väl det synd...nu tror jag inte att det är det, utan litar på att Calle vet vad han gör. Det är mycket 'konomiskt tjafs' som tar tid, d.v.s. bokföring, rapporter, deklaration och hela köret...

Jag skulle nog säga att Neogames upplagor är relativt hemliga...jag tänker iaf inte säga något :) Närå, maila CJS och fråga, jag tror inte att det kommer skrivas i forumet iaf.

/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Top