Nekromanti Hejsan från Nyhammar

Nyhammar

Veteran
Joined
6 Apr 2014
Messages
6
Hej.
Eftersom tanken verkar vara att man ska introduceras sig här innan man skriver nått så...
Hej. Igen. Jag kallar mig själv Nyhammar, eftersom det är mitt riktiga namn, och jag är en ganska ung student från Stockholm som spelat rollspel sen åtta års åldern. Jag ska vara ärlig med att jag framförallt är här för att leta spelgrupp men också för att läsa lite om spel och diskutera alla de saker jag tänker om rollspel (inte för att låta för egocentrisk). Tyvärr kommer jag nog inte skriva allt för mycket, då det är lite jobbigt för mig att skriva längre texter utan en specifik mall eller något dylikt (dyslexi). Men jag kommer nog finnas där, i bakgrunden; väntande och observerande.

Lite snabba saker om mig: Jag började som sagt spela rollspel sommaren efter jag fyllt åtta, när min kusin postade jag och min bror hans hemmasnickrade rollspel, efter vi testat att spela någon typ av DnD den tidigare julen. Jag blev ganska direkt fast och har mer eller mindre spelat och läst rollspel konstant under se senaste femton åren, även om jag inte alltid har haft en grupp att spela med. Mutant, drakar och demoner, fallen reich, World of Darkness, My life with Master, Mouseguard, EON och framförallt ett par hemmasnickrade rollspel utgör majoriteten av vad jag har spelat. När jag inte rullar tärningar så pluggar jag kulturantropologi på Uppsala Universitet.

Hoppas jag är välkommen och hoppas vi pratas mer vid snart.
/Nyhammar
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Välkommen till forumet!

(Och jag tycker inte att du skall känna dig tvingad att stå tillbaka pga dyslexi, du är absolut inte den ende drabbade på forumet.)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Sen åtta års ålder? Härligt! Önskade att jag börjat så tidigt. :)

Välkommen till forumet! Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med spelgrupp då du befinner dig på felort från mig, men man tycker ju att det borde gå att hitta rollspelare i Uppsala. Hoppas du finner några!

Och som wilper skriver, känn dig inte begränsad av dyslexi. Du har säkerligen massor av goda tankar och idéer att dela med dig av. :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Välkommen till forumet

Som en dyslektiker själv så kan jag intyga om att det här är en av få platser på internet där jag vågar skriva länge inlägg eftersom här blir man inte dömd för sin stavning/struktur.
 
Top