Nekromanti Hejsan från Göteborg

The_Karlsson

Veteran
Joined
10 Aug 2004
Messages
60
Location
Åstorp, Skåne
Ett litet hej från mig i Göteborg.

Sitter här och letar och letar dock utan framgång. Så är väl lika bra att sluta leta och låta sig finnas. Rollspel är en passion som jag har, dock inte blivit mycket spelande de senaste åren, hoppas på att få en ändring på detta.

Nej, får sätta mig i ett hörn nu och hoppas på att bli hittad. Vem som helst, vilket rollspel som helst, bara någon hittar mig och förbarmar sig över dennes själ.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Hej!

Vad har du spelat innan?
Vilka spel gillar du?
Vilken sorts spelstil uppskattar du?

Jag vet att bl.a Zappelina och Björn den gode brukar spela nån gång i veckan i Gårda.

Själv spelar jag just nu More Than Human med ett gäng som mestadels består av icke-forumiter. Men den lilla minikampanjen lider mot sitt slut och därefter ska jag försöka dra igång Mutant: År Noll.

Är det nåt du är sugen på?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,789
Location
Göteborg
Jag är nytillkommen till Göteborg och har blivit varmt välkomnad till spelkvällarna i Gårda. Fantastiskt trevligt folk och öppet för alla. Nästa tillfälle är tisdag 24/3. Snart kommer jag också att försöka sätta igång en spelgrupp för indiespelslir, om du är intresserad av sådant (oavsett om du provat tidigare eller ej). Sätter nog igång efter GothCon.

Och appropå GothCon så är det såklart ett ypperligt tillfälle att träffa spelare. Titta förbi Indierummet. Jag och andra sköna lirare brukar hänga där och spela drop-in med alla som vill prova på.

Och så är det som Krille sade forumsöl ikväll klockan 19 på Haket. Dyk gärna upp, ta en öl och snacka lite rollspel med oss!
 

The_Karlsson

Veteran
Joined
10 Aug 2004
Messages
60
Location
Åstorp, Skåne
Oj oj, mycket på en gång, Forumsölet i kväll går ej, ska iväg å jobba. Bli vuxen, sa dom, det är kul, sa dom....

Vad har du spelat innan?
En hel uppsjö D20 lir, DnD 3.5, Pathfinder, ADnD, och en hög till.
Lite Mutant, kul spel, spelar gärna mer av det.
Eon, min klara favorit, försöker hitta spelare till Eon IV.
Sedan har jag snuddad lite på "vampire the masquerade" Ytterst lite dock

Vilka spel gillar du?
Eon, helt klart, men allt går ner i denna rollspels hungriga själ

Vilken sorts spelstil uppskattar du?
Spelar allt från "djupa politiska intriger" till "hack & slash dungeon crawler" När jag är SL blir det vanligtvis en blandning av alla möjliga stilar.

Under GothCon är jag dock i Skåneland hos mor min och umgås med familjen. Men får ta mig förbi Gårda och kolla läget. Aldrig fel :) tackar så mycket.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Som redan nämnts kör vi rättså frekvent i Gårda, det är bara hänga på. Vi brukar bestämma samma kväll vad det blir för spel. Hittils har vi kört Zombie Cinema, Ljuset och Skräcken, Dream Askew, Fiasco, Montsegur 1244, Archipelago, Durance, Utpost, Wilderness of Mirrors, Serpent's Tooth, Psychodrame(-ish), Äventyr! kanske något mer jag missat.

Nästa som sagt nästa tisdag, 24e kl 18.
 
Top