Presentation Hej!

Ikari

Veteran
Joined
12 Aug 2021
Messages
45
Location
Uppsala
Hej på er!
Jag har lurkat runt på forumet ett tag och fått en massa inspiration från folk här, så nu känns det nästan ohyfsat att inte ha presenterat sig :) Tack alla för att ni delar med er av tankar, idéer och skapelser som jag har fått snylta på!

Själv har jag spelat rollspel sedan jag var 10 kanske och egentligen alltid sett mig själv som en spelare, men under det senaste årtiondet dragits allt djupare ner i spelledarträsket efter att mitt gäng fått färre och färre som spelleder. Jag gillar att skapa grejer men har än så länge inte vågat posta nåt här :oops: Men det kanske blir ändring på det nu! Särskilt eftersom vi äntligen (lagom tills alla skaffat minst 2 barn var) har fått till att spela mer frekvent och även på vardagar med spelgruppen, och testar en massa olika spel. Näst på tur står Mörk Borg, där ju bara själva boken i sig är helt jävla amazing, så det känns sjukt kul. Det passar också mig bra med alla tabeller, eftersom jag inte längre har tid eller lust att preppa så mycket. Sen har vi en diger lista med spel (och som jag har fattat det har flera av dem skapats av folk på forumet), t.ex. Vindsjäl, Ökenros, Kopparhavets hjältar, Askhem och ToR 2e. I vanliga fall spelar vi väl mest något slags gammel-DoD-variant över långhelger samtidigt som vi lagar mat och dricker öl.

Oh well, lång presentation men ni får se det som kompensation för alla inlägg jag har läst :) Tack för ett fint forum, hörni!
 
Top