Nekromanti Hej!

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Det slog mig att jag varit ohyfsad och postat innan jag presenterat mig.

Jag är en nygammal medlem som hette Mäster Charovan på det tidigare forumet och har äntligen hittat tillbaka hit, men nu med namnet jag haft på nästan alla andra forum i över ett decennium. För mycket tid med enbart utländska rollspel gjorde att jag kom av mig i besökandet hit men det ska bli trevligt att se vad lite svenska rollspelare har att säga nuförtiden.

Jag är numer en 37 årig programmerare, och totalt avdankad kampsportare, som får kämpa friskt för alla chanser till rollspel, med tidsbrist, schemakonflikter, utspridning av rollspelande vänner, och allt annat som kan tänkas hindra. Det har dock hunnit avverkas en någorlunda respektabel mängd rollspel under åren, där Burning Wheel nog får sägas vara favoriten för tillfället. Jag är också lite inne i en nostalgisväng, kanske som reaktion till (inte mot) mer indie-betonade titlar, vilket är en anledning till att jag kom på att återvända hit och som också lustigt nog råkade sammanfalla med kickstartern för återlanseringen av gamla DoD. Nåväl, så värst intressant är jag väl inte så poängen här är väl att säga "hej" till allihop.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Är vi IT-människor överrepresenterade på forumet? Maybe.

Välkommen tillbaka, hur som helst :)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Björn Wärmedal;n121843 said:
Är vi IT-människor överrepresenterade på forumet? Maybe.
Well... Det finns ett kort* svar på den frågan och det svaret är JA!

Och välkommen onde Peter!

* Eller långt, beroende på hur länge du håller ut vokalljudet. Egentligen passar nog ett ganska långt i det här fallet.
 
Top