Nekromanti Hej!

Randalla

Veteran
Joined
27 Sep 2015
Messages
7
Hejsan kära rollspelare, jag heter Nicklas och är född 92, bor just nu i Trollhättan som ligger ungefär 30-40 minuter från Göteborg med tåg. Är lite av en newbie när det kommer till "äkta" eller pen&paper versionen av rollspel då mina tidigare erfarenheter kommer från diverse spel så som Baldur's Gate, Neverwinter, Icewind, Arcanum, Pillars of Eternity, bara för att nämna några få. Jag är också mitt inne i en D&D serie som går på Twitch som heter Critical Role, vilket har gett mitt ett stort intresse för att börja rollspela på riktigt.

På fritiden sysslar jag gärna med allmänt nördiga intressen, PC/konsol spel, Magic The Gathering, brädspel, så det ända som fattas är att ge mig in i rollspelsvärlden. Håller också på mycket konst och måleri på fritiden, skriver också då och då men mest för mig själv. Fantasy, folksagor och steampunk är några av mina favorituniversum. Händer också ofta att jag drar ut för att fika eller ta en öl med mina vänner.

Det hade varit jättespännande att träffa eller forma en grupp i närheten så man äntligen kan få pröva på, och förhoppningsvis ge sig in i rollspelandet. De jag har mest erfarenheter av är D&D. Spelar gärna annat såsom brädspel (Catan är en favorit) eller Magic The Gathering också.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,822
Location
Göteborg
Hej! Om du kan tänka dig att åka in till Göteborg för att spela så är vi ett gäng som brukar träffas ungefär en gång i veckan (varierar lite) och lira enkvällsspel. Dock tenderar vi att spela på vardagar typ 18-22, så det kanske blir lite sent för dig?
 

Randalla

Veteran
Joined
27 Sep 2015
Messages
7
Genesis;n119503 said:
Hej! Om du kan tänka dig att åka in till Göteborg för att spela så är vi ett gäng som brukar träffas ungefär en gång i veckan (varierar lite) och lira enkvällsspel. Dock tenderar vi att spela på vardagar typ 18-22, så det kanske blir lite sent för dig?
Det går nog att ordna någon dag, skall komma ihåg det! Vad för spel brukar ni spela?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,680
Location
Eslöv
Välkommen till forumet!
Ganska lustigt att du går med i forumet typ ett par dagar efter att en annan snubbe från Göteborg kom hit och letade efter någon att spela med.

https://www.rollspel.nu/threads/73248 Lycka till!
 

Randalla

Veteran
Joined
27 Sep 2015
Messages
7
Mundo;n119592 said:
Välkommen till forumet!
Ganska lustigt att du går med i forumet typ ett par dagar efter att en annan snubbe från Göteborg kom hit och letade efter någon att spela med.

https://www.rollspel.nu/threads/732...titt, skönt att man inte är helt ensam då. :)
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Hej Nicklas, jag och Genesis brukar spela tillsammans. Nästa gång vi ska spela planeras till 8/10. Antagligen blir det skräck-spelet Dread med den annorlunda konfliktresolutionen ett jenga-torn. Det kanske låter lite fånigt, men brukar bli rätt bra. Du är välkommen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,822
Location
Göteborg
Som Zappelina sade ska vi spela Dread den åttonde. Om du är intresserad får du säga till någon av oss här på forumet, eller ansluta dig till gruppen "Rollspel i Gårda" och säga till i Dread-tråden där. Vore superkul om du kom!
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Åh Dread hade jag jättegärna velat prova men den 8:e är jag upptagen med Nights Black Agents, attans!

Brukar det spelet återkomma Genesis och Zappelina?

PS sorry för trådkapningen DS

Och hjärtligt välkommen till forumet!
 

Randalla

Veteran
Joined
27 Sep 2015
Messages
7
Tack alla! Jag hade gärna prövat på Dread men jag är tyvärr i Stockholm den 8:e, men kommer att hålla ögonen öppna. Skall kolla upp Facebook gruppen också.
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Ok Nicklas, kanske en annan gång :)

Ape of Wrath, det är första gången vi spelar Dread nu, men på förfrågan kan det säkert bli någon mer gång.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,822
Location
Göteborg
Kommer man för första gången så har man såklart en stark röst när det gäller att bestämma vilket spel som ska spelas, så dyker du upp någon annan gång, AoW, så kan du ju önska Dread.
 

Randalla

Veteran
Joined
27 Sep 2015
Messages
7
Axelsson;n119851 said:
Jag spelar DnD 5 på torsdagskvällar i Uddevalla, tror att det finns plats för dig om du vill vara med.
Sweet! D&D är något som jag alltid har velat pröva. Har ni en stadig grupp spelare som brukar spela tillsammans eller?
 
Top