Presentation Hej! Ny inom rollspelsvärlden

joheje

Veteran
Joined
23 Sep 2021
Messages
5
Heje! Johan heter jag och är väldigt ny inom denna grymma värld av hittepå :)

Har aldrig spelat rollspel förut, men började i höstas ett äventyr som spelledare tillsammans med ett par vänner. Vi kör Mutant År Noll, men nu sitter jag även och väntar på resterande böcker till Mutantserien, vilka jag hittade billigt begagnat.
Pga corona, men kanske främst avstånd, så kör vi på Discord vilket funkar väldigt bra tycker jag. Ett av plussen är att jag kan köra massa ljud med Voicemod, samt förvränga rösten vilket är helt fantastiskt kul!

Nästa spel blir nog Nordiska Väsen då det värkar vara precis vad jag och min käresta gillar i tematik! Det kommer vi nog försöka köra på hemmaplan, ute i en stuga i skogen med lite levande ljus tänker vi. En av våra vänner är också sjukligt intresserat av Svensk historia, så kommer nog bli väldigt intressant :D

Där så, lite om mig, ha det gott!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Kul. Välkommen hit. Får man fråga hur det kom sig att du hittade till hobbyn?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Ett av plussen är att jag kan köra massa ljud med Voicemod, samt förvränga rösten vilket är helt fantastiskt kul!
Det här började jag titta på, men blev inte riktigt på det klara med. Kan du tipsa om vad man ska använda? Ge en länk?

Och välkommen till hobbyn och forumet!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,933
Välkommen hit! :)
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,064
Välkommen! Inspirerande och mysigt att läsa om hur du upptäcker hobbyn!
 

joheje

Veteran
Joined
23 Sep 2021
Messages
5
Det här började jag titta på, men blev inte riktigt på det klara med. Kan du tipsa om vad man ska använda? Ge en länk?

Och välkommen till hobbyn och forumet!
Jag körde det som heter Voicemod, det finns gratis att testa, men kostar några hundralappar för fulla versionen. Det tycker jag funkar väldigt bra. Där går det borde förvränga rösten, men också hantera bakgrundsljud, som musik och effekter. Det kunde vara lite smidigare med ljudreglage o sådär, men det funkar väldigt bra tycker jag.
Sedan så är det bara att ställa Voicemod som input i tex Discord eller liknande program.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Jag körde det som heter Voicemod, det finns gratis att testa, men kostar några hundralappar för fulla versionen. Det tycker jag funkar väldigt bra. Där går det borde förvränga rösten, men också hantera bakgrundsljud, som musik och effekter. Det kunde vara lite smidigare med ljudreglage o sådär, men det funkar väldigt bra tycker jag.
Sedan så är det bara att ställa Voicemod som input i tex Discord eller liknande program.
Tackar! Verkar bara vara för Windows, så jag får kolla vidare, men då vet jag vad för typ av programvara jag ska kolla efter.
 
Top