Nekromanti Hej kollade upp saga idag, så fint ut!

kängtrollson

Veteran
Joined
22 May 2006
Messages
186
Location
Kalmar i Kalmar län i Sverige
Läste lite i Saga idag, ser mycket fint och trevligt ut för övrigt, skulle nog kunna säga att det är det bästa svenska rollspelet för nybörjare idag och det var väl också syftet förstår jag. Det är bara några saker jag funderar över, Varför står det inte att man behöver en t20 och en t6
på baksidan av spelet? Kunde vara bra om man riktar sig till just nybörjare. Nå jag, vill inte klaga och har inget att göra det på, så jag gör det inte heller. Du har i alla fall övertygat mig att köpa det, lycka till i framtiden. :gremlaugh:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
..öhhh vad svarar man på sånt... tänkte inte på det ;-)

kanske borde vara med vid nästa tryck då...

tack för berömmet, sånt är alltid kul att höra!

/T
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jahadu Tomas !
Då sitter man här sedan någon dag med SAGA i sin hand, äntligen... :gremwink:
Efter att ha tittat igenom det hela så måste jag säga att jag är ju inte missnjd med köpet. Skall läsa det lite mer bara, dock så efter det jag läst & tittat så är jag nöjd. Verkar vara sådär småmysikgt medeltid. Vilket jag gillar !
Hursomhelslt, kul att det äntlgein kommit i tyck & du fått börja sälja det ! =)

/ Johan K, som först trott att man fått en pocketbok istället för ett rollspel när man fick paketet... :gremgrin:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
superkul att du gillade det.. var inne idag med en ny laddning till SF-bokhandeln i Stockholm, och tydligen säljer det bra... Michael Pedersén trodde det berodde på blandningen enkla BRP-regler, allt-i-en-bok och just "småmystisk (eller skrev du småmysig?) medeltid", som tilltalar folk, både oldtimers som jag själv - som inte egentligen har tid att sätta igång med ett texttungt spel som Eon eller DoDT - och nybörjare.

Annars måste jag säga att jag gillar DoDT... fick en box idag. Verkligen snygg produktion bortsett från några små typo-missar. Fast jag har inte spelat det än.. eller läst det egentligen.. men det är som en snygg coffee-table-book.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
och just "småmystisk (eller skrev du småmysig?)
Du vet jag & stava.... :gremwink:
Skulle vara småmysig...
Ska se igfall jag kan få min grupp att sepla ännu ett spel nu åxå, skulle vara kul att iaf lira lite SAGA mellan varven av DoD6/DoDT & N2

Jo, jag är inne på din linje om DoDT. Det känns som den produkten är regeltekniskt "lättare" än vad de lyckades med i DoD6. har läst en del i de böckerna, så det enda som fatas är att jag ska spela det åxå... :gremsuck:

/ Johan K, som lyssnar på John Scofield
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
tror de går rätt väg med mer miljö/kampanj i boxen och lite lättare regler... men jag är ingen expert på DoD6...
 
Top