Presentation Hej jag heter Jens Alm

DocUlmus

Veteran
Joined
28 Sep 2023
Messages
19
Location
Stockholm
Jag är rollspelare sen min storebrors fotokopierade DoD för 40 år sen (landmaneter!). Jag började då och slutade aldrig. Jag har hängt på lite forum tidigare, mutant.nu t ex, men aldrig här.

Jag trivs bäst bakom spelledarskärmen eller ännu hellre som spel- eller världsbyggare på min kammare. Allätare vad gäller rollspel, men har lättast för traditionella, story-drivna spel, gärna SF. Lite sandlåda är inte fel, men det behöver liksom finnas en röd tråd. Jag har inget emot lite crunch i ett spelsystem, men ffa ska det vara en bra historia och roliga/intressanta karaktärer. Gillar t ex Fria Ligans spel, ffa Svärdets Sång och Alien, men spelar gärna TW2K eller Mutant också. Annars kanske Savage Worlds med någon hemmasnickrad kampanj eller något helt hemmabyggt spel.

Har fru och tre barn och driver ett företag, men det som tioåriga Jens hade tyckt var coolast med 46-åriga Jens är nog att jag skrev Mutant: Ad Astra som precis kom ut. Det spelet har jag väntat på sen jag läste om det i Sinkadus, att faktiskt ha skrivit det som till sist blev Ad Astra 35+ år senare är smått surrealistiskt.

Allt gott!
 
Last edited:
Top